    Subject: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <o8fou0$ral$1@node1.news.atman.pl> <o8hups$5hq$1@node2.news.atman.pl>
    <o8idob$k6j$1@node2.news.atman.pl> <o8kfrb$jqp$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <o8kkvq$p2p$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <58adee45$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
    <o8m7v2$bc4$1@node2.news.atman.pl>
    From: Sebastian Rusek <s...@r...eu>
    Date: Thu, 23 Feb 2017 10:17:10 +0100

    W dniu 23.02.2017 o 09:53, Pete pisze:
> [...]
    jtPSpC

    > A właśnie mnie to ciekawiło - po cholerę na wywiewie filtr???

    Wymiennik ma bardzo wąskie szczeliny i się tam syf zbiera jak nie ma filtra.

    Ciągnąc temat... ostatnio padł mi po 5 latach wentylator na wywiewie. Po
    raz pierwszy otwarłem reku, wyciągnąłem wymiennik i oglądnąłem
    wentylatory. Nawiewny jest czyściutki, ale na wywiewnym miałem warstwę z
    4-5mm syfu na łopatkach. Najwyraźniej woda skraplająca się po stronie
    wywiewnej nie cała spływa do kanalizy tylko jakieś drobne kropelki
    wylatują z wymiennika i siadają na łopatkach, jak się do tego doda
    drobinki kurzu to trochę się tego nazbiera przez lata.

    Nawet nie chcę się zastanawiać czy to jest specjalnie tak zrobione...
    Polecam sprzątanie wewnątrz reku od czasu do czasu. Jak będę miał czas
    to zrobię sobie ramkę z drobną siatką żeby chociaż trochę chronić
    wentylator.

    Druga obserwacja praktyczna: przez ~dobę zanim zamontowałem nowy
    wentylator miałem włączony tylko nawiew. Temperatura na zewnątrz około
    -5C. Po ponownym otwarciu okazało się, że po stronie nawiewu skraplała
    się woda i było jej już jakieś 3 cm a odpływu tam nie ma...