  • Data: 2011-11-18 13:50:31
    Temat: Re: Dostałem nową taryfę z PGNiG
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-16 22:23, Maniek4 pisze:

    > To jest banda, bo prowadzac jakakolwiek dzialalnosc nie dolicza sie durnych
    > konserwacji i podobnych udziwnien. Te wszystkie rzeczy sa poprostu
    > wkalkulowane w cene finalna. Wyobraza sobie ktos pojscie do sklepu po chleb,
    > a tam cena za chleb 1zl, a do tego planowane inwestycje piekarni iles tam,
    > amortyzacja iles tam i konserwacja iles tam.

    Pracowałem kiedyś w firmie wodociągowej co prawda w dziale IT ale
    widziałem jak tam oblicza się budżet.

    Najpierw liczy się ilość wydatków stałych
    Potem ilość wydatków na inwestycje
    Potem ilość nieprzewidzianych wydatków
    Kolejne to ilość kwoty na zadłużenie

    I wtedy mamy kwotę X następnie zgłasza się to radnym że taka jest cena
    1m3 wody i radni to klepią na kolejny rok.

    Jak w takiej firmie może być tanio?

    > Jakis czas temu madry w telewizji wypowiadal sie, ze cena pradu musi
    > wzrosnac, bo infrastruktura jest stara i wymagaja modernizacji. Co mnie to
    > do chuchu obchodzi? To co oni nie wiedzieli, ze to sie bedzie sypac i ze
    > przez te lata nalezalo to ujac sukcesywnie w kalkulacji? Podobnym tokiem
    > myslenia mozna otworzyc sklep i ustawowo przymusic ludzi, zeby przychodzili
    > i wplacali po zlotowie na poczet pzyszlego towaru.

    A jak sobie wyobrażasz konkurencje na rynku PSE albo wodociągowym?
    Będzie 6 firm które położą własną infrastrukturę a ty będziesz wybierał?
    Tak to było w Nowym Jorku za czasów Edisona ale teraz to się niestety
    zmieniło...

    Pozdrawiam
    Rafał