    From: "Jarek M." <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ekogroszkowcy pomóżcie
    Date: Wed, 23 Dec 2009 00:56:40 +0100

    > Wiem, czytałem jego posta. W instrukcji do kotła jest napisane: "Regulacji
    > wentylatora dokonuje się za pomocą przysłony na wentylatorze zmieniając
    > jej położenie przy jednoczesnej kontroli płomienia. Barwa płomienia
    > powinna być jasno czerwona. Jeżeli płomień ma barwę ciemno czeerwoną i
    > "kopci" oznacza to, że dawka powietrza jest zbyt mała. Jeżeli płomień jest
    > krótki i ma barwę jasno niebieską oznacza to zbyt dużą ilość powietrza"
    >
    > U mnie przy większym otwarciu przesłony ogień, co prawda, nie jest
    > niebieski, ale jest krótki i postrzępiony.
    >
    > Pzdry,
> [...]
    ---------------------

    Witam
    Odnoszę wrażenie że producenci naszych kotłów troche mijają się w
    zeznaniach.
    W instrukcji mojego kotła Defro jest napisane :
    "Czerwony, dymiacy ogień wskazuje na to, że dopływ powietrza jest zbyt mały.
    Jasny biały ogień wskazuje na to, że dpoływ powietrza jest zbyt duży.
    Prawidłowy ogień jest wtedy, kiedy obserwujemy, czysty, intensywnie żółty
    płomień".

    Zatem pozostaje nam obserwcja temperatury, ilości spalanego groszku, jakość
    popiołu i wyciąganie wniosków.

    Pozdrawiam
    JM