    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Elektryczne kable grzewcze - czy to się opłaca?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 3 Dec 2015 08:56:37 +0100

    Thu, 3 Dec 2015 07:14:17 +0100, Marcin N

    > Znajomy zaczął podpytywać mnie o kable grzewcze. Jak to wychodzi w
    > porównaniu do innych podłogówek.
    > Nie bardzo mam pojęcie. Możecie podpowiedzieć?
    > Może to wcale nie jest zły pomysł do małego ciepłego domu?

    Dom akumulacyjny czy lekki?

    Wszystko zależy od "jakości" kabli i kto wykonuje. Samo położenie kabli
    jest mniej więcej tak samo skomplikowane i kosztowne jak rury. Jak zawsze,
    można taniej, można drożej.

    Rury są o tyle lepsze, że nie skazują tylko na grzanie prądem, tj. są
    "rozwojowe" w razie zmiany sytuacji na rynku i konieczności przejścia np.
    na paliwo stałe.

    Można więc przyjąć, że kable vs rury to taki sam koszt podstawowy. Przy
    wodnej dochodzi koszt medium grzewczego, tj. pieca elektrycznego, gazu czy
    PC. Czyli 2-20 tys. zł więcej.

    Nie mam zdania co lepsze, w każdym razie ja robię wodną podłogówkę (ale
    głónie dlatego, że chcę PC która posłuży też do grzania basenu i
    klimatyzacji).

    --
    Pozdor Myjk