    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Elektryka na tapecie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 24 Jul 2018 17:11:47 +0200

    Sun, 22 Jul 2018 11:09:37 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Żeby skrzynka była 2x większa niż pierwotnie zakładana, żeby nie było
    > burdelu w przewodach, porządne prowadzenie przewodów N i PE.

    Projekt elektryki w domu mam, samej skrzynki projektu nie posiadam. Kiedyś
    chciałem robić elementy domu inteligentnego, ale ostatecznie odpuszczam. To
    też mi będzie potrzebna 2-3x większa skrzynka? Znaczy z Waszego
    doświadczenia jakie wymiary mam chcieć?

    > Nie mam pojęcia o tym większego niż to co wyczytałem gdzieś tam,
    > ale ja bym celował w prostotę, czyli zrobić przełącznik na agregat
    > i zasilać całą chatę.

    Nie lubię hałasu, ale agregat pewnie będzie gdzieś w odwodzie (aby tylko
    nie było jak z moją odśnieżarką, co od 4 lat stoi w garażu i tylko raz nią
    wyjechałem żeby sprawdzić czy w ogóle działa). Niemniej UPSa i tak chcę
    mieć m.in. do monitoringu czy do kompa, a nie chcę go pod biurkiem bo
    brzęczy i jęczy.

    > A po cholerę coś takiego?
    > Wyłączniki sterowane są w przemyśle, ale to kupa kasy jeżeli chodzi
    > o zastosowanie "cywilne".

    Ponieważ żona ma schizę na punkcie burz. Ja zresztą też po tym jak parę lat
    temu piorun rąbnął 30m ode mnie i popaliło w okolicy towaru na 30 tys. zł
    (w tym u nas za 4-5). ;) Teraz jak grzmi i błyska to wyłączamy wszystko i
    uciekamy do piwnicy póki nie przestanie. :D

    Tnx.

    --
    Pozdor
    Myjk