  • Data: 2016-03-23 23:25:26
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 23 marca 2016 23:00:09 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Abstrahujac od GWC - w czerwcu najwiecej wyliczyl??
    > Dziwnie jakos - zdecydowanie najcieplej jest w lipcu/sierpniu :)

    W programie podaje się konkretne miejsce, tzn. szerokość geograficzną
    i najbliższą stację meteorologiczną, zakładam że jakoś zasysają
    historyczne dane o temperaturach. Może tam akurat najcieplej jest w czerwcu :>

    > Tak czy siak - wychodzi 2666kWh z COPem 3 = 888kWh, przy klimie za 0,5 pln za
    > kWh wychodzi 444 pln / sezon. Przy czym MOIM zdaniem chlodzenie jest
    > potrzebne tylko i wylacznie w lipcu / sierpniu. I nie do 21stC bo to juz
    > jest za chlodno - gdybys przyjal do 25stC i tylko lipiec / sierpien to
    > wyjdzie jak pisalem - 100-150 pln.

    Tak wiem, wklepałem te 21 jakoś tak bez zastanowienia, a przy 25 też
    da się funkcjonować. Może jutro sprawdzę ile to zmieni.

    > PS. Wszystkie obliczenia do GWC liczylismy do 25stC (roznica dT 10stC - od
    > 15stC do 25stC). Dla 21stC wszystkie poprzednie obliczenia podziel praktycznie
    > przez dwa :) Czyli 600m3 nie bedzie mialo mocy chlodniczej 2kW a jedynie
    > 1,2kW :)

    Ano. Ale podniesienie temp. sprawi też, że GWC teoretycznie miałoby mniej
    do roboty. Tyle że ja mam dużą chatę i technologia tradycyjna, Budyń
    ma mniejszego klocka bez akumulacyjności. Tu mogą wyjść zupełnie inne
    wyniki :>

    L.