  • Data: 2009-02-19 16:41:09
    Temat: Re: Gdzie kupujecie tanio dachówke ?
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Lut, 13:05, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
    [...]
    > czemu nie pomyślałeś o tym przed budową?
    >
    > przecież projekty i takie i takie były już wcześniej
    >
    > zawsze mnie zastanawiało dlaczego ludzie budują domy parterowe z kopertą
    > (dach 4 spadowy) z nieużytkowym poddaszem

    Ale Wolim wcale nie napisal ze zbudowal parterowke z nieuzytkowym
    poddaszem, tylko ze ma niska scianke kolankowa (jak ja!) i dlatego ma
    duzo mniej miejsca niz jakby zbudowal dwuspad. Typowa parterowka (moje
    marzenie) to dach 20st i przy niskiej sciance tam nie ma wogole
    miejsca na nic innego jak maly stryszek :)

    > Doszedłem do jednego wniosku
    > takie domy budują ludzie z "bloków" dla których 100m kw. na projekcie to
    > pałac przy wcześniejszym M ilestam wiec wydaje im się ze szkoda kasy na
    > zabudowę poddasza.

    Nie mozesz generalizowac! Ja sobie wybudowalem koperte z bardzo niska
    scianka z paru powodow. Po pierwsze mam piwnice 140m2 i parter 140m2,
    wiec na cholere mi jeszcze pelne kolejne 140m2 na gorze? ;) Po drugie
    gore przeznaczam dla dzieci (2 pokoje + lazienka). Dzieci male
    przeciez sa, jak zaczna siegac sufitu to kaze znalezc zony / mezow i
    wypad ;)))))) Po trzecie mam dzieki temu pusta sciane kolankowa na
    ukrycie instalacji. Po czwarte wyglad koperty a dwuspadu.. No - prawie
    taki sam.. Prawie! ;) Mimo 25cm scianki kolankowej i kata nachylenia
    35st. - przez to ze dom jest calkiem rozlozysty na gorze powstaly dwa
    naprawde fajne pokoje (jeden cudny - po podlodze bedzie mial z 40m2 :)
    i lazienka. Wystarczy! Ogladalem u sasiadow poddasza ze sciankami 1 -
    1,5m i coz - pokoje sa jak na pietrze, duze, ustawne. Jak ktos TYLE
    miejsca potrzebuje to niech tak buduje :) A wogole to niech kazdy
    buduje jak woli, w koncu kazdy z nas ma inne wymagania ;) Ja mieszkam
    sam z zona + w planach dwojka dzieci, sasiad bedzie mieszkal z
    tesciami - inne potrzeby, inne domy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.