  • Data: 2013-12-31 11:34:55
    Temat: Re: Grzejniki, kaloryfery
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 2013-12-30 17:13, Ergie pisze:

    > Z wieloletniego doświadczenia. Najdłużej pracujące kotły jakie miałem
    > okazję wymieniać to były kotły z lat 70-tych bez elektroniki. Były
    > ogromne, mało ekonomiczne, ale solidne.
    > Kotły z elektroniką padają po 5-6 latach. Nie zdarzyło mi się spotkać
    > nowoczesnego kotła gazowego, który przeżył dłużej bez awarii.

    No popatrz a ja mam w rodzinie dwa kotły ponad 10 letnie: wiszący Vaillant
    (nie pamiętam modelu) i stojący Ferroli Tantaqua oba z elektroniką choć nie
    kondensaty i oba ciągle żyją. Vaillant bez awarii, a w Ferroli raz padła
    jakaś płytka z elektroniką za 4 stówy.

    > Czasami klienci decydują się naprawiać, ale większość wymienia na nowe, a
    > dlaczego to o tym napiszę później.

    > Nowoczesne kotły są budowane w taki sposób, aby w takim okresie czasu,
    > użytkownik był zmuszony do wymiany tego kotła na nowy.
    > Powiesz bujda na resorach?
    > Otóż nie jest to żadna bujda.

    [ciach]

    To że naprawa kotła może wynieść około połowy jego ceny to zgoda. Ale to nie
    oznacza że każdy zmienia kocioł na nowy. Rozumiem że masz bogatych klientów
    (biedni nie dzwonią po instalatora tylko po rodzinę albo kolegów), więc
    możesz mieć inną próbkę statystyczną.

    To co ja obserwuję wygląda tak: Jak komuś pada stary atmosferyk to kupuje
    nowego kondensata lub kocioł z zamknięta komorę i poprawi sobie efektywność.
    Czasem w międzyczasie ktoś ocieplił dom i kupuje kocioł mniejszej mocy.

    Ale jak komuś pada stary kondensat ze sprawnością 107 i modulacją od 50% to
    wymiana na nowszy model ze sprawnością 109% i modulacją od 25% za
    dwukrotność ceny naprawy nie ma ekonomicznego sensu i ludzie wolą naprawiać.

    Współczesnego kondensata nie będzie sią dało za 10 lat wymienić na coś
    znacząco lepszego (chyba że na PC) bo już technika kondensacyjna jest bardzo
    blisko maksimum swoich możliwości.

    > Dlatego tam, gdzie jest to bezsensowne nie stosuje się podłogówek, albo
    > stosuje się odpowiednie materiały na pokrycia podłóg. Może to byc korek,
    > ale odpowiednio cieńszy i przystosowany do podłogówek. Podobnie jest z
    > parkietami i wszelkimi panelami.
    > Pisałem o tym już tu na grupie, tylko jakoś chyba tego nie doczytałeś.

    Czyli jednak nie każde drewno nadaje się na podłogówkę. Tylko tyle i aż tyle
    :-)

    > W stanowczej większości projektów domów, zawierają one także projekty
    > wszystkich instalacji, w tym instalacji grzewczej ze wszystkimi
    > obliczeniami.

    W kilku wersjach? Bo o tym mówimy by projektant przedstawił klientowi kilka
    rozwiązań a klient mógł wybrać optymalne dla siebie.

    > Oczywiście, że nie.

    No nareszcie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie