    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Grzyb na suficie w łazience - przesłanki.
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Tue, 4 May 2010 13:40:03 +0200

    Dnia Tue, 4 May 2010 13:33:55 +0200, Ikselka napisał(a):

    > A mówił ktoś o winie? Mówił(am) o związku.

    No a skoro JEST ZWIĄZEK, to teraz mogę doradzić rodzince zwrócenie się do
    administracji budynku czy innych sił decyzyjnych (czy jak tam ich zwał) o
    wyjaśnienie, czy było zezwolenie lub zgoda na ogrzewanie podłogowe
    (wymagana jest zgoda na wszelkie indywidualne zmiany powodujące zmiany w
    sposobie funkcjonowania budynku lub jego elementów), a jeśli nie było, to
    dlaczego wykonano instalację. Bo niby dlaczego wystąpił grzyb? Czyżby
    projektant nie przewidział takiego następstwa w wyniku indywidualnych
    dzialań lokatorów? A skoro nie przewidzial, to kogo obciążyć kosztami
    remontu łazienki (skuwanie tynków, odgrzybianie, malowanie, przeróbka
    wentylacji, koszty energetyczne wentylacji wymuszonej rozciągające się
    finansowo na całą przyszłość)? Tak ewentualnie, oczywiście, ale nalezy
    takie rzeczy wiedzieć.