  • Data: 2013-01-17 11:12:48
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:3a1c2b20-bdcd-4186-812e-c5a0e0efafaa@go
    oglegroups.com...

    > A mnie na studiach sie przydał - a po studiach juz nie. No to uczyć czy
    > nie?

    Uczyć, bo to umożliwia _zrozumienie_ wielu praw fizycznych. Bez tego dzieci
    uczą się bezmyślnie wzorów na pamięć. Zrozumienie prędkości jako pochodnej
    drogi i przyspieszenia jako drugiej pochodnej znacznie ułatwia rozumienie
    innych praw. Jeśli chodzi o całkę to IMO nie trzeba by dzieci rozwiązywały
    równania całkowe, ale samo pojęcie całki jako odwrotności pochodnej i jako
    pola pow. pod wykresem pomaga zrozumieć kolejne wzory i prawa.

    Pozdrawiam
    Ergie