eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Date: Tue, 13 May 2014 11:33:49 +0200
    <lkcu7q$oq7$1@node1.news.atman.pl> <lkd96p$4q6$1@node1.news.atman.pl>
    <lkfalv$8lg$1@node1.news.atman.pl>
    <536b3654$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkfgg4$ek3$1@node1.news.atman.pl>
    <536b4a05$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkfli9$jo4$1@node1.news.atman.pl>
    <536e66cb$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkq0k8$5ip$1@node1.news.atman.pl>
    <5371102f$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <lksg1v$map$1@node1.news.atman.pl>
    <5371d6c3$0$2161$65785112@news.neostrada.pl>

    dyskusyjnych:5371d6c3$0$2161$6...@n...neostrada
    .pl...

    > No więc jak to zrobić dobrze i tanio?
    > Ocieplić ten fundament naokoło? Posmarować czernidłem? Dać cienki
    > styropian tylko w części nad ziemią, żeby dało się wygodnie położyć tynk?

    Wydawało mi się że już doszliśmy do tego że chcesz mieć podłogę na takiej
    wysokości że cała płyta będzie ponad ziemią :-)

    Na czas jej wylewania i tak potrzebujesz jakiś szalunek, więc będzie miała
    równe ściany dlatego styropian w tym przypadku niczego nie zmienia - tynk
    będzie tak samo łatwo położyć.

    Natomiast zmienia zasadniczo wygodę takiego rozwiązania - ot choćby
    przymocowanie drewnianych schodków (a jakieś będą potrzebne) jest łatwiejsze
    gdy styropianu nie ma. Podobnie wytrzymałość takiej ściany na dzieci kopiące
    piłkę czy na uderzenie przez jadącą taczkę jest o kilka rzędów wielkości
    większa niż wytrzymałość ściany pokrytej styropianem i siatką.

    > Ma być zgodnie ze sztuką.

    Zgodnie ze "sztuką" to np. izolację robi się"dwa razy papa na lepiku" -
    oczywiście od lat mało kto tak robi, ale w projektach ciągle są takie
    zaszłości wypisywane.

    > To nie problem zbudować fundament w cenie 300-400 zł za m2 - a takie
    > oferty dostałem. Wkurzę się jednak, gdy później się okaże, że wystarczyło
    > wydać 150-200 zł.

    Zakładam wymiary 10m x 10m (ceny moje - u Ciebie mogą być inne)

    - Ściągnięcie humusu - 210zł (trzy godziny pracy koparki wraz z dojazdem po
    70zł godzina)
    - Wypełnienie żwirem - 0,25cm * 100m2 = 25m3 = 40 ton = 3 tysiące (75zł
    tona z transportem)
    - 1 kubik desek na szalunki 600zł
    - Zbicie szalunków nie mam pojęcia ile bo zawsze robiłem sam.
    - Zbrojenie - to zależy od projektu (zakładam fi 12mm na krzyż górą i dołem
    co 25cm) - czyli 16 mb na każdy metr kwadratowy = 1600 mb * 0,888 = niecałe
    1,5 tony * 2600 za tonę = 3,9 tysiąca. Do tego drut zbrojeniowy + dystanse +
    trochę strzemion, albo więcej prętów by je wygiąć na bokach. Niech będzie
    4,5 tysiąca.
    - Nie wiem ile bierze zbrojarz
    - Zalanie tego 20cm betonu = 20m3 betonu * 230zł = 4600zł.

    Sumarycznie wychodzi 12,9 tysiąca + praca zbrojarza i praca cieśli przy
    zbiciu szalunków.

    W praktyce może wyjść taniej bo płyta niekoniecznie musi być tak gęsto
    zbrojona (to ci policzy konstruktor lub kierownik) no i jak będzie dobry
    dojazd to nie trzeba pompy więc beton będzie też trochę taniej. No i
    oczywiście to czy płyta musi mieć 20cm grubości to też określi konstruktor.

    W każdym pesymistycznie licząc będzie nie więcej niż 150zł za m2. W praktyce
    może się okazać że będzie nawet o 1/3 taniej.

    Pozdrawiam
    Ergie