    From: mowczar <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja CO
    Date: Thu, 23 Dec 2010 10:42:44 +0100

    W dniu 2010-12-22 20:53, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "mowczar" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sam pitolisz, bo nie rozumiesz na czym to polega.
    > Piszesz tak jakby to był proces zero-jedynkowy tzn. jak temperatura jest
    > poniżej 57stC to jest kondensacja, a jak jest powyżej 57stC to nie ma
    > kondensacji. Niestety tak nie jest, ponieważ temperatura 57stC jest
    > tylko i wyłącznie granicą, powyżej, której zasadniczo kocioł przestaje
    > pracować w kondensacji. Efekt kondensacji jest tym większy im mniejsza
    > jest temperatura wody na wyjściu kotła.
    > Poza tym trzeba wziąć pod uwagę, że kotły gazowe zazwyczaj pracują z
> [...]

    He he he... Przecież napisałem że kondensacja następuje do temp. 57 st.C
    :). Kochany, mnie tego wszystkiego nie musisz tłumaczyć :) Ja to
    wszystko wiem i przerobiłem. Koszty inwestycji w podłogówkę są duuuzo
    większe niż zakup trochę większych grzejników. Nie ma co odstraszać
    ludzi od grzejników. Jak patrzę pod swoje okna to jakoś nie dostrzegam
    "potworów" tam wiszących. W całym domu mam tylko jeden grzejnik, który
    jest ciut szerszy o całe 10cm niż okno, a te ma 1,5m szer. Pozostałe
    grzejniki mają 0,8m długości i 0,6 wysokości.
    Poza tym, podłogówka nie zawsze może być zastosowana a zwłaszcza jak
    inwestor wymarzy sobie drewniane podłogi w całym domu.

    Pozdrawiam,