  • Data: 2013-12-31 00:58:42
    Temat: Re: Instalacja elektryczna - rozwiązania
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-31 00:36, Lukasz Kozicki pisze:

    > Hm, zdaje mi się, że dla przeciętnego domku oznacza to łączną długość
    > kabli liczoną już nie w kilometrach, tylko w dziesiątkach kilometrów...
    >
    > Pozdr,
    > ŁK

    E tam.
    Tysiące kilometrów :)
    Poważniej mówiąc, przeciętny dom to ok. 200 punktów elektrycznych.
    Przyjmując na każdy punkt średnio 20mb przewodu, co i tak jest ilością
    dość mocno zawyżoną, daje to łącznie ok. 4km przewodu i koszt nie
    przekraczający 8 tys. zł.
    Zakładając montaż w rozdzielni sterownika PLC, można z góry założyć, że
    sterowanie będzie się odbywało napięciem 12 lub 24V, a wszystkie
    przewody sterownicze można wykonać przy użyciu cienkich, przewodów
    domofonowych/alarmowych lub skrętki LAN. W ten sposób można ograniczyć
    koszty przewodów. Co ciekawsze wtedy wystarczy poprowadzić po jednym
    takim przewodzie wielożyłowym do każdego pomieszczenia, ponieważ obsłuży
    on wiele łączników.