    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja podtynkowa czy wtynkowa
    Date: Wed, 24 Jun 2015 22:02:11 +0200

    W dniu 2015-06-24 o 18:20, dddddddd pisze:

    > dlaczego?

    > w zeszłym tygodniu byłem w Holandii. W części biurowej gniazda zarówno
    > na 30-40 jak i 100-120cm. Tam też przez wielką płytę?
    >

    > Prowadząc instalację pod sufitem zresztą.
    >
    > ile oszczędności na przewodach w stosunku do łączenia w gniazdkach? 10%?
    > za to estetycznie faktycznie lepiej jak tej puszki połączeniowej nie ma

    Lepiej, jak nie ma?
    A spróbuj zdiagnozować problem w takiej "instalacji".
    Oczywiście - plus taki, że każde gniazdo (czy "sznurek gniazd") wisi na
    jednym przewodzie.

    Przecież jest dużo lepiej, jak masz pod sufitem magistralę z przewodami
    fazowymi z różnych bezpieczników - wtedy możesz puścić kable 4mm2 czy
    nawet grubsze, natomiast z puszek zjeżdżasz w dół do gniazdek czy
    przełączników już cieńszym kablem, np. 2,5mm2.

    > jak ktoś myśli o automatyce, to czemu nie

    To wtedy gwiazda, centralny sterownik na jakimś atmelku czy choćby na
    Raspberry czy jakimś Banana. Ale to jakby nie ma związku z typem
    prowadzenia instalacji (natynkowo/wtynkowo/podtynkowo).

    Ostatnio też się niemile zdziwiłem:
    W sklepach, i to zarówno tych badziewnych halach typu Leroy czy
    Castorama, jak i nawet w sklepach specjalistycznych elektrycznych, gros
    towaru to jakieś plastikowe jednorazowe "wydmuszki". Ciężko znaleźć np.
    oprawkę na E27 czy przełącznik instalacyjny podtynkowy, aby miał
    normalne zakręcane zaciski. Większość to jakieś idiotyczne wsuwki. A
    potem ludzie się dziwią, że coś błyska, coś się dymi, albo problem z
    wymianą, bo się przewody zgrzały.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam