  • Data: 2009-03-20 12:20:00
    Temat: Re: Jak ludzie budują domy na kredyt?
    Od: QbaB <Q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Mar, 12:32, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:
    > Użytkownik <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:11e08484-e731-4996-85e9-6cffbdcfea91@
    h5g2000yqh.googlegroups.com...

> [...]
    > imprezka z grillem to 2-3 x wiecej. Wcale nie szaleje - jakbym szalal
    > to bym wydawal 10 x tyle ! Jak tu "zyc" za 1,2-1,5k / mc ?? Wez dwojke
    > dzieci i policz ile trzeba na ich utrzymanie, kupienie ksiazek,
    > wyslanie na wakacje. Samemu tez by sie chcialo :) No chyba ze zywisz
    > sie jak stachursky - energia z kosmosu i nic nie jesz ;-)
    >
    > Albo rybki albo akwarium. Albo budowa albo imprezy i wyjazdy wakacyjne.
    > Jedni wolą zrezygnować z wakacji i chodzenia do kina, ale za to mieszkać w
    > domku inni wolą mieszkać na 40 metrach, ale za to trzy razy do roku jeździć

    Łatwo powiedzieć zrezygnować. Na jak długo? Na 20-30 lat? bo przeciez
    na tyle bierze się kredyt.
    Można zrezygnować z pewnych rzeczy na czas budowy przez kilka lat ale
    nie na całe życie.

    > 1200-1500 liczę na jedzenie, środki czystości i ubrania. Pewnie, że można
    > jeść kawior a ubierać się u armaniego, ale większość ludzi tak nie robi :-)
    > kwota któą podałem to więcej niż wynika z danych statystycznych. Banki z
    > którymi miałem do czynienia licząc zdolność kredytową przyjmowały na ten cel
    > 400zł od dorosłego i 200-400zł od dziecka, a statystyczna rodzina żywi sięi
    > ubiera za mniej.
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo

    Oj chyba bym polemizował.
    Pewnie bym sie zgodził gdybym nie liczył wszystkiego ale cały
    poprzedni rok mam wyliczony dosyc dokładnie w podziale na kategorie i
    wiem dokładni co ile mnie kosztowało.
    W tej chwili nie mam przy sobie tych danych ale jest wiele wydatkow o
    których nie pamiętamy lub nie zwracamy uwagi. Ja na same prezenty na
    różne okazje w zeszłym roku wydałem ponad 3000 zł. Winko do winka,
    kwiatek do kwiatka, zabawka do zabawki i robi się niezła sumka. Ciuchy
    i buty dla 2 dorosłych osób plus małe dziecko to tez wydatek ponad 3k
    rocznie.
    Jedzenie o ile dobrze pamietam to nieco powyżej 12k na rok a
    pamiętajcie że liczyłem wszystko, praktycznie każda bułkę i każdy
    cukierek dla dziecka. Jedzenie jednak to jest jakieś 30% wszystkich
    wydatków.
    Warto sobie poprowadzić takie wyliczenia chociaż przez 1 m-c.
    Paliwo do samochodu i jego utrzymanie i naprawy to też ponad 3 tys zł
    (na szczęście rzadko sie psuje choć ma 23 lata i niedużo pali a
    naprawa stłuczki kosztowała mnie 200zł i jedno popołudnie walenia
    młotkiem).

    pzdr
    QbaB