    From: Przesmiewca <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jak przechowywać płytki DVD?
    Date: Fri, 23 Mar 2012 08:35:33 +0100

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    >Ani jedno, ani drugie, ani trzecie.

    Droga kolezanko, wypalilem najprawodpodobiej wiecej
    plytek w zyciu niz Ty wypilas szklanek herbaty. Zaczynalem
    wypalanie od polowy lat 90, kiedy plytki CD ksoztowaly 20 zeta
    a nagrywarka 2k+ PLN. Potem przyszlo DVD, teraz BR. Chocbym chcial
    nie zliczylbym, ile tysiecy plytek lezalo na tackach moich
    nagrywarek. Wypalalem caly przekroj - od TDK,Verbatinow, Platinium,
    Acossow, Vacossow, Dysanow itd itp, wiec jak widac, od plytek calkiem
    niezlych jak i padliny. Do dzis mam ich czesc wiec widze,
    jak sie zachowuja przez lata. Dlugo by pisac, ale generalnie po
    latach widze, ze plytki nagrywane na starym Teacu i Verbatimach
    dzis czytaja sie bez zadnych problemow. Plytki kupowane w paierowych
    kopertach i nagrywane bardzo szybko z powodu kiepskiego wywazenia
    dzis w polowie sa juz nie do odczytania. Czesc plikow sie czyta, czesc nie.
    Niektore plytki przy wyciaganiu ze swoich pudelek zaczynaja sie rozwarstwiac
    fizycznie - odchodzi zapisywalna warstwa od laminatu plytki - tak maja stare Dysany.
    Natomiast ZADNA z moich plytek (najstarsze zaraz beda mialy 20 lat) z firmy Verbatim
    nie padla i dzis czyta sie bez problemow. Pozniejsze oczywiscie tez - tu doszla
    jeszcze firma TDK - mam mnostwo plytek CD i DVD tej firmy i nie ma zadnych problemow
    z nimi. Dzis plytki BluRaya kupuje tylko tych 2 firm.

    Plytki wypalalem zawsze na dobrych nagrywarkach - Teac, Plextor... zadnych
    Liteonow czy LG za stowacza z oszona. I to mi procentuje do dzis.. dlatego tez
    mowienie, ze plytki padaja po paru latach jest tak ogolnych i niesprawiedliwym
    uogolnieniem,
    ze ciezko sie z tym zgodzic. Zebys dodala slowo "u mnie", to ok, ale nie moglem
    nie zareagowac na wprowadzanie ludzi w blad.