    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak tam Wasze fucktury za dwa cieplutkie miesiace?
    Date: Mon, 22 Feb 2010 01:51:38 +0100

    news:4828471b-e48f-4bb0-ba37-

    > Zuzylem 8 tys kWh przez dokladnie dwa miesiace (liczac od 19 grudnia
    > do 19 lutego), co kosztowalo mnie ok 3,1k pln (grzeje pradem w jednej
    > drogiej taryfie). Gdybym odpalil druga taryfe, zaplacilbym 2000 pln.
    > Gdybym dolozyl do tego pompe ciepla - zszedlbym do ok. 700-800 pln (za
    > dwa miesiace).

    Z niemalym zainteresowaniem przeczytalem Twoj post, bo jak wiesz, sledze od
    czasu do czasu z ciekawosci wplyw dodatkowego ocieplenia na wielkosc
    rachunkow za ogrzewanie. Twoje 8 tys. kWh daje orientacyjny rachunek za gaz
    na poziomie 1600zl. Wynik powiedzmy moze nie tak do konca potwierdza teze,
    ze wplyw ten jest duzy, zwracam uwage na slowa "dodatkowego ocieplenia".
    Twoj dom o tyle jest wazny, bo czesc z nas starszych grupowiczow zna
    bardziej lub mniej Twoje starania w kierunku jak najlepszego ocieplenia
    domu. Kwota 1600zl za gaz to jak do tej pory najwyzsza wartosc jaka
    uslyszalem od mojego dobrego kolegi mieszkajacego w zadbanym ok. 200m, nieco
    starszym domu po niedawnych modernizacjach. Wynik jest wiec najgorszy z
    mozliwych jak do tej pory zaslyszany, ale tez dom chyba najwiekszy i pewnie
    co by nie mowic, w mimo wszystko starszym domu i starszej instalacji cos tam
    zawsze do poprawki by bylo. Sam warsztat na dole to co raz otwierane drzwi.
    Ale pewnie uslysze tez o wyzszych fakturach w mniejszych domach. Ja spalilem
    490m^3 gazu co bedzie mnie kosztowac niecale 900zl, ale moje porownanie nie
    ma sensu, bo temp. 9C i nieocieplony dach na gorze.
    Powiem szczerze, porownawcze 1600zl za ostatnie dwa miesiace i za duzy dom
    pewnie nie jest wynikiem zlym, ale mnie osobiscie watpliwosci co do 20-30cm
    styropianu na scianach nie pozbawia. Zdaje sobie tez sprawe, ze w domu masz
    jeszcze co nie co do zrobienia, ale tej strasznej wentylacji grawitacyjnej
    tez nie masz. Trudno rzecz jasna tak porownywac co kolwiek na podstawie
    wylacznie wielkosci kwot na fakturach, ale krzywa Gausa wygladac moze
    ciekawie. Ekstrema to pewnie male i duze domy a nie ilosc dodatkowego
    styropianu.
    A pompa ciepla przy tym wszystkim wyglada dosc ciekawie jak tylko by sie
    udalo to zrobic w rozsadnych kwotach.

    Pozdro.. TK