    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak tam solary?
    Date: Sun, 31 Jan 2010 14:17:25 +0100

    news:hk3s3h$na0$1@news.onet.pl...

    > Proszę Pana, a czy Pan rozumie, ze to nie są tylko i wyłącznie moje
    > teoretyczne dywagacje tak jak w Pana przypadku, lecz kilkuletnie
    > doświadczenia zbierane podczas projektowania i produkowania sterowników
    > mikroprocesorowych do sterowania CWU współpracujacego z wieloma źródłami
    > energii. Tym się proszę Pana zajmowałem wcześniej zanim zacząłem skręcać
    > rury.

    To nie są dywagacje tylko prawa fizyki których przerywaną pracą pan nie
    zmienisz.
    To co zastosowałeś to ewidentny knot zamiast poprawnie ustawiać u klienta
    przepływ w instalacji.

    > Współczuj raczej sobie ciasnego umyśłu i braku szacunku i poszanowania dla
    > innych i ich wiedzy oraz doświadczeń.

    Nie wciskaj ciemnoty i szanuj wiedze innych a nie będziesz musiał czytać
    takich tekstów.
    Proste.

    > Czasami naprawdę zastanawiam się po co dzielę się swoją wiedzą z takim
    > głąbami, którzy zamiast skorzystać z tej wiedzy próbują ze mnie zrobić
    > szmatę ?

    To co przedstawiłeś to wciskanie kitu a nie dzielenie się wiedzą.

    > Wtedy, kiedy tym się zajmowałem tj. lata 2000-2004 nie było gotowców, a
    > sam pomysł był na tyle innowacyjny, ze żadna ze znanych mi wtedy firm nie
    > robiła takich sterowników. Niestety sam pomysł też nie był mojego
    > autorstwa, bo podsunął mi go jeden z klientów, dlatego też nie mogłem go
    > sprzedać jako swojego. Ja tylko stworzyłem algorytmy i zaszyłem je w
    > mikroprocesor.

    Gotowce sa od lat 50tych bo tak długo są znane kolektory.
    Tak naprawdę to prawidłowy algorytm działania sterownika solarnego wymaga
    trzech czujników temperatury oraz sterowania PWM pompą.
    Ja taki algorytm mam.

    > Kolego tego typu tematy nie są dla mnie czymś niezwykłym i obcym - ani
    > projektowanie elektroniki, ani pisanie programów, a zabawa z PLL to żadna
    > tajemna sztuka tym bardziej, że od wielu lat są gotowe scalaki realizujące
    > funkcje PLL np. SAA1057

    SAA to przezytek z przeznaczenia do radii samochodowych. Choć akurat udalo
    mi się na nim zrobic pętle do VFO w TRX SSB. Miał programowane wyjście i
    sporo czasu poświęciłem aby nadawał się do SSB.

    > wymaga jednak zdecydowanie dłużeszgo programu i większej liczby algorytmów
    > i podprogramów niż obsługa pętli PLL.

    Długi dłuższy. Ja piszę tylko w asemblerze bo tu programy są krótkie i
    zżerają mało pamięc
    Sterownik to w większości proste założenia włącz wyłącz które po
    rozrysowaniu na kartce papieru przelewasz na źródło.

    > O projektowaniu i produkcji sterowników napisałem tylko dlatego, żebyś
    > wiedział, ze nie jestem laikiem, za jakiego mnie uważasz, lecz osobą,
    > która już zdobyła pewne doświadczenia w tej materii.

    Za każdym razem wypinasz się ze swoją wiedzą i doświadczeniem i z góry
    traktujesz każdego uważając że twoja racja jest racniejsza.
    Zwróć uwagę że nieraz przyznałem ci uwagę ale uważam że kiedy trzeba to
    trzeba powiedzieć wprost że to dyrdymały nawet gdyby miało to uszkodzić
    reputację nieomylnego. Potrafisz być do tego stopnia narcyzem we własnej
    wiedzy że piszesz i wydaje ci się że rozmówca nie wie o tym co to legionella
    albo optymalna temperatura do kąpieli.
    Ja ci pokazałem w tym temacie że wcale się twoja wiedza tu nie wyróznia. Jak
    by się upzeć to tyle samo a nawet wiecej można wiedzieć po przeszukaniu
    internetu w ciągu paru dni. Ważne jest jednak czego szukać i wyciągac własne
    wnioski a nie opierać się tylko na cudzych zakładając że są nieskończenie
    słuszne.
    Jezeli więc głosisz błędne teorie jak ta z pracą przerywaną i zwiększeniem
    uzysku to wystawiasz swój autorytet na szwank.
    To samo dotyczy jak to napisałeś co mnie wogóle rozśmieszyło że to co
    wyprodukuje kolektor w zimie to częściowo zasługa tego że zbiornik stoi w
    ciepłej kotłowni. Widać nie masz jednak wystarczającej wiedzy skoro nie
    wiesz jak zlicza się wyprodukowaną energię.
    Nie zapominaj ze grupy czytają nie tylko lamerzy ale i osoby które coś
    wiedzą albo sa na tyle sprytne aby to zweryfikować.

    Marek