  • Data: 2020-06-08 18:38:43
    Temat: Re: Jak wyjąc piec z kotłowni - tak ze 350kg na oko
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/06/2020 17:08, Myjk wrote:
    > Przecież Haier to Chińska pompa. :P

    Idąc tą droga dojdziesz do wniosku że wszystko jest chińskie. Nie, Haier
    może i produkuje w chinach, ale ma normy europejskie i co najciekawsze,
    spełnia to co napisało w tabelkach. Czego o "naprawdę chińskich"
    powiedzieć nie można.

    > Akurat dopłaty tylko i wyłącznie podbijają cenę startową.

    Tak, nie, zależy. Upraszczasz. Dopłata 5kzł nie powoduje że ceny pompy
    idą w górę o 5kzł. Tak nie jest bo nie wszedzie są dopłaty i istnieje
    wolny rynek. To że Janusze od montażu podbijają cenę jest bez znaczenia
    bo taka zmowa długo się nie utrzyma i nie utrzymała. Obecnie pompa 8kW z
    montażem to wydatek około 20kzł. Co w niczym nie zmienia faktu że na tą
    samą pompę i ten sam montaż znajdziesz geniuszy biznesu wołających
    45kzł. I nie zdziwie się że mają klientów, w końcu klientem jest suweren
    napędzany modą.

    > Ceny się nie zmieniły znacznie. Myślę, że wtedy opierałeś się na obiegowych
    > opiniach.

    Raczej o konkretnych ofertach konkretnych firm na przestrzeni gdzieś
    koło 5 lat.

    > wystrzeliły w góglach (reklama). Przeciętna pompa w okolicach 10kW od
    > zawsze kosztowała 24-30 tys. zł brutto z montażem (w tym zbiornik CWU i
    > uzbrojenie kotłowni) i nie mówię tu o chińczykach, tylko o rzędzie
    > Panasonica.

    Zmiany, proszę Pana, zmiany. Nie należy się obawiać, tylko wygodnie się
    położyć, zamknąc oczy i odpłynąc z prądem rynku zamiast kuczowo trzymać
    się religii ...