    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak wykonac posadzke na ziemi ?
    Date: Tue, 24 Feb 2009 16:58:50 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Ale fandzolisz ...
    > "tornad" zupełnie się dzisiaj popsuł.
    > ;-)
    Dziekuje za "komplement" troche sie dziwie, ze o tej wczesnej porze jestes juz
    zafandzolony.
    > Przecież "cadzik" pisze o zbrojeniu na brzegach górą i dołem... czyli
    > taki przypadek jak mówisz byłby obsłużony!
    > ;-)
    No skoro "cadzik" napisal to przepraszam. Tyle, ze zapewne nie potrafilby Ci
    wskazac ani jedej wykonanej jego sposobem posadzki. Ale to jest popularne; tak
    czesto sobie maly Jasio wyobraza. Zreszta chyba tez sie popsul czego chytrze
    nie zauwazyles gdy napisal, ze na kubik betonu trzeba kilkaset kilogramow
    kruszywa...
    > Ale oczywiście najlepiej by było (jak już upierać się przy siatce) to
    > dać dwie - jedną górą a drugą dołem ...
    > ;-)
    Oczywiscie, ze mozna, tak jak zarazic sie choroba weneryczna w ubikacji -
    mozna ale niewygodnie...

    > Pominę tu komentarze do dalszych mętnych wywodów tornada i napiszę
    > krótko:
    > Siatka w środku grubości płyty to połowa wytrzymałości płyty (na
    > rozciąganie) jaka by była przy umieszczeniu siatki w odpowiednim
    > miejscu. Przeciwskurczowo też niewiele da. Zamiast tego lepiej dosypać
    > mikrozbrojenia (takie igiełki stalowe) do betonu i na pewno nie popęka
    > nawet pod sporym obciążeniem.
    > ;-)
    Widzisz aby to zrozumiec nie potrzeba uruchamiac nawet wyzszych czynnosci
    mozgowych. Zgadzam sie plyta bedzie miala polowe wytrzymalosci tyle, ze ta
    wytrzymalosc bedzie w te i we wte a nie tylko na zginanie w jednym kierunku.
    Oczywiscie, nie przecze, ze Ty, znakomity fachowiec, ktory zrozumial prace
    plyty zbrojonej, bedzie sie upieral, ze bedzie ona zginana i rozciagana tylko
    tam gdzie Ty jej wskazesz. Obawiam sie jednak, ze ona Cie nie poslucha i
    peknie sobie tam gdzie jej bedzie wygodnie. Owszem zbrojenie gora i dolem to
    byloby superspecjal. Ale wierz mi, ze jesli taka siatke uda sie utrzymac w
    czasie betonowania tak jak ja to opisalem zatem aby zachowac otuline, to juz
    bedzie sykces nie ladaco jaki.
    I oczywiscie masz 100 procentowa racje, ze zbrojenie w srodku przekroju nic
    nie daje, i ze jest inaczej, nie bede w stanie Cie przekonac.
    A ja jestem do tego stopnia zepsuty, ze twierdze inaczej. Aby to zrozumiec
    wystarczy sobie wyobrazic, ze masz tylko pol grubosci plyty o grubosci tych 12
    cm jak zalecilem. Zatem jesli wyobrazisz sobie te plyte jako tylko jej
    polowke, to wtedy to zbrojenie w srodku okaze sie byc na skraju stefy
    rozciaganej plyty 6-cio centymetrowej. I jak bys nie kombinowal to ono zawsze
    tam jakos bedzie pracowac, co w przypadku plyty lezacej na podlozu sprezysto -
    plastycznym jest jak najbarsziej wskazane i uzasadnione gdyz w jednym miejscu
    ta plyta bedzie wyginana w dol a w innym do gory. O to tu chodzi.

    > Można także dosypać włókna polipropylenowe ale one mają tylko
    > przeciwskurczowe znaczenie .
    >
    > Pozdrawiam,
    > Krzemo.
    Ta pewnie ze mozna ja o tym slyszalem juz lat temu hu-hu ile i jakos do tej
    pory mie znalazlo to jakiegos w miare popularnego czy wrecz zmasowanego
    zastosowania. Taka sieczka stalowa podczas zawibrowywania betonu ulega
    sedymentacji; zelazo osiada na dnie zas ten poli-cos tam, wylazi do gory...
    Takie sa prawa fizyki (Archimedes sie klania) i na to nic nie poradzisz.
    Owszem mozna zastosowac nawet kablo- czy strunobeton tyle, ze wtedy ta
    posadzka w szklarni kosztowalaby wiecej od jej calej razem z tymi badylami w
    niej rosnacymi.
    Tu chodzi o podanie w miare prostej, mozliwej do wykonania we wlasnym zakresie
    technologii, ktora oczywiscie nie bedzie doskonala, ale do celow, ktorym ona
    ma sluzyc w zupelnosci wystarczajaca.
    No ale takie rozumowanie wymaga uruchomienia wyzszych czynnosci mozgowych i
    logicznego myslenia a nie tylko krytyke prowadzona w oparciu o niewielki zasob
    wiedzy.
    Unikaj na przyszlosc nowoczesnych produktow zywnosciowych, szczegolnie napojow
    z dodatkiem kwasku cytrynowego, ktory skutecznie ogranicza rozwoj komorek
    mozgowych, to jeszcze beda z Ciebie ludzie. To ostanie za te "metne wywody".
    Pzdr.