    From: "Chiron" <c...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaka grzałka do bojlera?
    Date: Sat, 17 Jul 2010 09:41:04 +0200

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i1rlen$19uk$...@n...ipartners.pl...
    > Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Niczego nie rozumiesz. Nie o zabezpieczenia chodzi ale o bezwładność
    > układu. Na to zabezpieczeń żadnych nie ma. Jak ma polecieć zimna to
    > poleci bo zapotrzebowanie na wodę nagle wzrasta a ogrzewacz potrzebuje
    > niestety chwilę czasu zanim zareaguje czujnik, następnie rozgrzeje się
    > element grzewczy i przekaże energię cieplną do wody. To chwilę trwa.

    > Nie czytasz ze zrozumieniem, nie wyciągasz wniosków ale o idiotyczną
    > ironię musiałeś się pokusić.
    > Po pierwsze napisałem że zbiornik ten był zasilany ciepłą wodą zawsze
> [...]

    Dziwne- do tej pory traktowałem to jako rzeczową argumentację. Jeśli
    dostrzegasz tu gdzieś ironię- to moim zdaniem jesteś po prostu
    przewrażliwiony. Ale to nie ta grupa na takie rozważania. Jeśli chodzi o
    czytanie ze zrozumieniem: czytam ze zrozumieniem. Ja podałem wady bojlera z
    "bańką"- Ty odpowiadasz, że Twój układ (czyli hybryda jednego i drugiego)
    nie miała tych wad. OK- zapewne nie. Jednak raczej nie jest to dobry układ
    przy dzisiejszych cenach prądu.
    Jeśli chodzi o wady przepływowego, które opisałeś- napisałem, że
    współczesne- te droższe, sterowane elektroniką- takich wad już nie mają. Sam
    wielokrotnie u kogoś korzystałem- wiem z praktyki. Są to rozwiązania o wiele
    droższe od standardowych- a wada polegająca na tym, co opisałeś (nagle
    pojawiająca się o wiele chłodniejsza woda, czy odwrotnie)- może być do
    zaakceptowania- biorąc pod uwagę cenę jej eliminacji.

    --
    Chiron

    Prawda, Prostota, Miłość.