  • Data: 2018-01-09 14:44:49
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-06 o 15:11, Adam pisze:

    > Dodam jeszcze, że przez kilka lat instalowałem całe stada repeaterów (i
    > access-switchy) u klientów. A bywało tego czasem kilkadziesiąt sztuk,
    > czasem więcej - np. magazyny logistyczne, hale sprzedaży dużych sieci.
    > Jeśli wszystko jest prawidłowo ustawione, to urządzenie (klient) nawet
    > nie wie, że inny AP przejął jego obsługę.
    >
    > Jeszcze jedna ważna rzecz: w przypadku pojedynczego AP duż rolę pełnią
    > anteny - chodzi o to, aby antena była jak najmocniejsza (o możliwie
    > dużym zysku) - a więc kilka czy kilkanaście dB. Czasem nawet panelowe,
    > sektorowe lub Yagi.
> [...]

    Tylko w takich zastosowaniach, to jest trochę inna zasada działania i
    inny sprzęt przecież. Montujesz wiele APków, które spina w jedną całość
    kontroler sieciowy (sprzętowy lub w formie maszyny wirtualnej czy
    serwera). Nazywa się to zwykle roamingiem WiFi i mało kto takie coś w
    domu sobie instaluje, bo po prostu potrzeba trochę kasy na te wszystkie
    zabawki, a i maszynę wirtualną z kontrolerem trzeba by zwykle trzymać na
    jakimś komputerze działającym 24/7 (fizyczne kontrolery są drogie i
    zwykle są niczym innym jak dedykowanym rodzajem serwer(k)a.

    Pzdr
    --
    /__/_* /