    From: "nintendo" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Date: Mon, 18 Apr 2011 10:06:31 +0200

    news:ioevod$qbo$1@news.onet.pl...

    > W watach ujmuje się moc, a ciepło, czy energię - jak kto woli - w
    > watogodzinach, albo jeszcze lepiej w dżulach [J]
    > Sprostuję Cię tu przy okazji co do błędu, jaki popełniłeś.
    >
    > Owszem... 25 Wh, ale na każdy K różnicy temperatur wewnątrz domu do
    > warunków zewnętrznych.
    >
    > Jak przyjmiesz różnicę średnią w okresie grzewczym na 20 stC, to masz już
    > stratę ciepła większą o 500 watów, co daje Ci 0,5 kWh na _każdą_ godzinę,
    > co daje dalej 0,5 kWh x 24 h x 200 dni = 2400 kWh.
    >
    > No i zależy czym chcesz grzać :-), ale skoro gazem, to 1 m3 gazu kosztuje
> [...]

    Dla porównania okna mają około 1W/(m2.K) czyli przy tym 20cm styropianie to
    jest około 5 razy większą przenikalnośc cieplną niż ściany, więc sporo też
    zależy jakie ktoś ma okna. Najwięcej ciepła ucieka przez okna właśnie,
    wentylacje i mostki cieplne. Ja już mam 10cm styropianu bardzo dobrze
    wykonane (wręcz dopieszczone) i myślę, że to będzie to samo co 20cm średnio
    wykonane. Wszystkie obliczenia są tylko teorią, a praktyka bywa różna. Nie
    mniej jednak czas pokaże. Zobaczymy ile spali Viessmann :)