    From: "Smerf" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Date: Mon, 18 Apr 2011 14:24:20 +0200

    Użytkownik "Andrzej Ława"

    > Masz jakieś urojenia z przegrzania ;->

    Wiesz co dość neidawno w jednym z setek wywodów nt. gazu, ktoś uparcie
    twierdził, że 16 stopni to super idelna temperatura.

    > Nikt nie pisał o 16C ani tym bardziej 12C.

    > A potem takie cwaniaczki płaczą, że dużo na ogrzewanie wydali albo palą
    > byle czym w piecu i snuje się po okolicy smród palonych opon i innych
    > śmieci.

    Porównuje sie w tych watkach i wylicza - przyznasz ze robią to głównie
    gazo-grzacze.
    Wychodzi im, ze ceny sa porównywalne do grzania gazem.
    A ja Ci powiem, bo w tym tygodniu skoncze sezon grzewczy, ze na ogrzanie
    220m2 domu wydałem 2 tys złotych.
    Mam zwykły piec na eko - ze ślimakiem, kupiłem 5 t czeskiego groszku - 380
    za tonę.

    Śmieszą mnie równiez historie z brudem i robotą jaką trzeba wykonać.

    Wieć próbując tą sprawę analizować z psychologiczno-socjologicznego kąta to
    powiem tyle, jezeli kogoś stać na ogrzewanie gazem to pewnie nie chce mu się
    pisać nawet o tym ile na gaz wydał.
    A ci co piszą i wyliczają to ludzie, którzy chca potwierdzenia ze dokonali
    dobrego wyboru.
    Tylko ja sie kuzwa zastanawiam, po co ktos wydawał kilka set tysiecy kasy na
    wybudowanie domu, zeby przez pół roku sidzieć i marznac i jak to sie dzieje,
    ze ktoś taki daje sobie radę z wyliczeniem zapotrzebowania kJ na m2 a przed
    budowa nie umial sie zorientowac, ze jednak projekt który kupił nie spełnia
    podstawowych wymagan kotłownianych i niestety jedynym zrodłem ciepła moze
    byc jedno z tych drogich.
    I jeszcze dochodzą sprawy z gazem łupkowym - jaka trzeba miec wyobraznie,
    zeby w analizie finansowej tego przedsiewziecia brac pod uwage, że na cenę
    gazu wpłyną wydobycie gazu łupkowego ;)

    pzdr
    mar