    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 16 Jul 2014 13:11:31 -0700 (PDT)
    <lq5fej$dcf$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <lq5n0h$c42$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <9...@g...com>
    <1...@g...com>
    <0...@g...com>
    <6...@g...com>
    Subject: Re: Jezioro
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 16 lipca 2014 15:10:05 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    wypadku jego opinia obiektywna.

    > takie tlumaczenie ma krotkie nogi-rownie gorliwie powinienes zaprzeczac informacjom
    zaprzeczajacym nadzwyczajnosc calunu -"na pewno byli to ludzie ktorzy nie byli
    obiektywni z jakiegos powodu".

    > Zatem szukajmy inaczej - opisow badan i ich autorów w kontekscie czy to były
    wiarygodne w swojej dziedzinie osoby.

    > nie slyszalem o tym

    uchodzący za oryginał który powstał w okolicach X wieku został tak spreparowany. Nikt
    nie wie ile przeprowadzono prób żeby stworzyć całun.

    > ok, hipoteza jak hipoteza, z tym ze mam pytanie - jak ten obraz powstal? Malunek?
    Jaka technike zastosowano w X wieku?

    lat jest obliczona na mało inteligentnego wiernego który do życia potrzebuje
    moherowego wzmacniacza fal mózgowych.

    > uwazasz ze jako malo inteligentny potrzebuję wzmacniacza? to tez ma krotkie nogi
    >

    > b.

    To nie hipoteza z wieloma całunami tylko fakt historyczny. Zapewne różnych technik
    używana do uzyskania wizerunku. Część śladów to przebarwienia spowodowane płynami
    ustrojowymi jakie wypłynęły z martwego ciała ranami jakie oprawcy zrobili za życia
    ofiary. Watykan z wyjątkiem kawałka tkaniny o którym wiedział że był naprawiany nigdy
    nie dał niezależnym naukowcom całego całunu do zbadania. Dał naprawiany bo wiedział
    że danie całego obali ich tezę o pochodzeniu całunu. A jak dali to co dali to jakiś
    ksiądz mógł napisać jacy ci naukowcy głupi. Dostali podróbę i stwierdzili ze to
    podróba a to w innym miejscu nie jest podróba. Badanie C14 było jednym z wielu badań
    jakie przeprowadzono. Po badaniach wyszło że więcej jest odpowiedzi ze to podróba niż
    oryginał. Co chce ukryć kościół ze nie chce dać do zbadania całości? Próba poznania
    prawdy na pewno by nie była bezczeszczeniem tkaniny z wizerunkiem. Kiedyś zostaną
    przeprowadzone uczciwe badania. To nie podlega dyskusji. Może i dobrze ze to będzie
    za kilkadziesiąt lat. Technika będzie bardziej rozwinięta a wyniki badań pewniejsze.
    Religia katolicka będzie wtedy tak mało popularna że prawda nikomu nie zaszkodzi.
    Teraz ze względów społecznych nie można urzędowo ogłosić że religie to lipa. Wielu
    wyznawców mogło by zachorować na depresję, mogły by zrobić się zamieszki i samosądy.
    Religii nie można rozwiązać z dnia na dzień. Sama musi upaść.