  • Data: 2023-07-18 13:57:22
    Temat: Re: Klimator
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Andaluzja to spory region, ale Grenada to góry, tam średnia to pewnie
    > z 10-15 st. bo w zimie jest śnieg i mróz.

    Wikipedia podaje dla Sewilli 19,2 stopnia, dla Grenady (czyli Alhambry) to
    15,7°C. Po środku tego, co obaj zgadywaliśmy. 10 stopni to mamy w Polsce,
    na jej północnym wschodzie trochę mniej.

    > W sierpniu byłem tam ze dwa razy i ulgi termalnej w pomieszczeniach
    > nie było. Co dokładnie tam jest chłodzone tą metodą?

    W których pomieszczeniach? Największym sukcesem budowniczych Alhambry
    jest osiągnięcie "ulgi termalnej" w przestrzeni otwartej. Zamknięta to
    osobny rozdział, ktoś o nią już pytał, ale to dłuższa sprawa.

    --
    Jarek