  • Data: 2023-07-28 09:03:06
    Temat: Re: Klimator
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Co nie zmienia faktu, że pocimy się aby się ochłodzić. Chyba, że kozy
    > sie nie pocą i nie chachają. Stałocieplność to ten inny mechanizm.

    Nie zmienia też faktu, że jest to stabilizja na poziomie bliskim
    40 stopmi. Koza zresztą ma temperaturę wyższą od człowieka, stąd
    jej wykorzystanie do cewlów grzewczych. Nam chodzi o chłodzenie.
    Nie siebie, a otoczenia. Potrafi robić to drzewo, miska z wodą pod
    stołem, fontanna, jezioro. Koza nie potrafi.

    > Ale tak spekulujesz czy to fakt?

    Temperatury mierzone termometrem, więc chyba fakt.

    > Raz, że może być zupełnie subiektywne odczucie (bo miły duszy cień
    > drzew), dwa, że może być większa wilgotność w pobliżu (co zmienia
    > odczuwanie temperatury).

    Lokalne podwyższenie wilgotności zmienia *realnie* temperaturę.

    > Generalnie, czym bardziej sucho tym bardziej żar dotyka.

    To bardzo subiektywna opinia. W podejściu modelowo subiektywnym,
    używanym do określania temperatury odczuwalnej, jest inaczej.
    Pralnia równikowa w porównaniu z żarem pustynnym dotyka bardziej.
    Przy tej samej temperaturze.

    Jarek

    --
    A jezioro damy tu.