  • Data: 2023-07-28 10:26:18
    Temat: Re: Klimator
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Radzę zacząć od zapoznania się ze znaczeniem słowa "bryza"

    Stąd dodatek, że "na plaży", w domyśle "również w bezwietrznych warunkach".

    , a następnie
    > postarać się zrozumieć mechanizm. Bryza to wiatr. A właściwie dwa,
    > bo nocą wieje od lądu, a w dzień od morza. Ten pierwszy suchy, drugi
    > bardziej wilgotny. Wilgotność ma niewielkie znaczenie, bo chłodzi sam
    > ruch powietrza.

    Owszem, ale wilgotność również.
    Zawsze będę pamiętał np. swoje powroty z Włoch do Polski, gdzie przy
    niższych temperaturach nie dało się wytrzymać, a ciężko być
    odzwyczajonym od upałów po wakacjach w ciepłym klimacie.

    Jeszcze lepiej chłodzi bora (bura), która jest sucha.
    > Ale też silniejsza, więc głównie dlatego. W zasadzie nie istnieją takie
    > warunki klimatyczne, w których odczuwana temperatura byłaby nieznośna,
    > a przy tym wieje wiatr.

    Wręcz przeciwnie - ciepły wiatr wzmaga uczucie gorąca.
    Ja totalnie takiego nie trawię, wolę już bezwietrzność.

    To właśnie wynika z chłodzenia praez transpirację.

    np. jak za lasem, już nie na plaży.
    A generalnie to był cytat z Ciebie.