eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKlimatyzator na 2 pomijeRe: Klimatyzator na 2 pomije
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.alfa.uwb.edu.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Date: Wed, 13 Sep 2023 15:38:11 +0200
    Organization: : : :
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <9...@g...com>
    <l...@m...org>
    <5...@g...com>
    <1...@m...org>
    <1...@g...com>
    <1iwu9hr49vdv$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <f...@m...org>
    <d...@g...com>
    <1...@m...org>
    <a...@g...com>
    <1...@m...org>
    <4...@g...com>
    <r...@m...org>
    <d...@g...com>
    <h...@m...org>
    <7...@g...com>
    <udrceg$oah$5$Cav@news.chmurka.net> <2...@m...lan>
    <fjxwghhh8qd$.dlg@myjk.org> <2...@m...lan>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...lan>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="alfa.uwb.edu.pl:212.33.73.136";
    logging-data="3895418"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-9 (Linux)
    Cancel-Lock: sha1:1m2Kymwm2QJMfpA9RpM3IUReXWo=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:592346
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Mateusz Viste napisał:

    >>> Mam obecnie dwa samochody: benzynową Logankę i dieslowego Dustera.
    >>> Oba palą ok. 5.0 na sto. Loganka wg. wskazań kajeciku, w którym
    >>> zwykłem zapisywać stan licznika i tankowanie paliwa
    >>
    >> O, to zupełnie jak mój ojciec, od lat sześćdziesiątych poczynając!
    >> Nie że się czepiam, bo to w sumie fajna zabawa. I cieszy, że duch
    >> w narodzie nie ginie.
    >
    > Zabawa jest przednia, ale wymaga pewnej konsekwentności w działaniu.
    > Niestety pewnego razu małżonka, myśląc, że dobrze robi, zatankowała mi
    > potajemnie samochód, a ja spostrzegłem się dopiero po kilku dniach.
    > Cios był bolesny, ale udało się wyjść z tego bez terapii.

    Ja byłem synem dobrym, takich ciosów nie zadawałem rodzicowi. Wpisywałem.

    >>> Nie mam klimy. No dobra, w Dusterze jest, ale w przeciągu ostatnich
    >>> kilku lat została włączona może z 5 razy.
    >> W zimie też nie? U mnie klima włącza się sama, jeśli ustawiony jest
    >> nawiew na szybę.
    >
    > W moim Dusterze nie ma czegoś takiego. Do klimatyzacji jest tylko
    > jeden przycisk, i tylko nim można włączyć lub wyłączyć klimatyzację.

    U mnie też jest jeden, do włączania i wyłączania ten sam. Ale jak się
    przekręci pokrętło od nawiewów w prawo, to na przycisku zapala się
    zielona lampka, a klima zaczyna pracować. Można nasisnąć i wyłączyć,
    jeśli kto nie chce.

    >> Po kilkudziesięciu sekundach wyłączam, gdy szyba wolna od rosy.
    >> Dla mnie to najważniejsze zastosowanie samochodowej pompy ciepła.
    >
    > Kiedyś zgubiłem skarpetę. Jak to zwykle bywa - tylko jedną.

    To nie tak działa. W trakcie prania skarpetek czasem tracą one
    parowanie spinów i jedna z nich potrafi się przemieścić z pralki
    do pralki, pozostając dalej w splątaniu kwantowym z tą drugą.
    U mnie w ten sposób pojawiła się skarpetka nie do pary. Obiecuję
    zwrócić ją przy najbliższej okazji.

    > Druga od tamtej pory robi za odraszacz (odrosacz?) samochodowy.
    > Bardzo skuteczny, a zarazem nieporównywalnie oszczędniejszy od
    > pompy ciepła.

    Suszenie powietrza przez samochodową klime jest nadzwyczaj skuteczne.
    Radzę spróbować, nawet jeśli wymaga to przekręcenia pokrętła i
    naciśnięcia przycisku. Proces nie trwa dłużej niż minutę, więc straty
    można pominąć. Takie początkowe dociążenie silnika sprężarką może
    być nawet korzystne. A ze skarpetką -- może być w przyszłości różnie.

    >> Tak mi się przypomniało, że jak ostatni raz kupowałem francuskie
    >> jeździdło, Citroen Saxo konkretnie, to oferowali go również w
    >> wersji elektrycznej. W roku 1997 to było. A niektórym się wydaje,
    >> że są jakąś awangardą.
    >
    > Zgadza się, eksperymenty zaczęły się już dawno. 20 lat temu istniała
    > też elektryczna wersja Kangoo. Ale tak jak z tym Saxo, to nie była
    > wersja zupełnie publiczna, tylko jakaś mocno limitowana seria,
    > którą handlowcy proponowali szczególnemu targetowi. Być może kolega
    > wydawał się spełniać kryteria.

    Zdaje się, ze w roku 1900 w ogóle więcej było samochodów elektrycznych,
    niż spalinowych. Elektryczne Saxo proponowali w polskim salonie, sądzę,
    że szczególność targetu zdefiniowana było jako "ci, co dadzą się
    namówić". Pisanie o "limitowanej serii" ułatwia marketingowi takie
    namowy. Pod tym względem nic się nie zmieniło, dzisiaj sprzedaje się
    w ten sam sposób. Nie tylko elektryczne samochody, ale inne dobra
    nacechowane jakimiś minusami, które należy przesłonić elitarnością.

    Jarek

    --
    Jedziecie do stolicy kraju kapitalistycznego. Który to kraj ma być
    może nawet tam i swoje... plusy. Rozchodzi się jednak o to, żeby te
    plusy nie przesłoniły wam minusów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1