  • Data: 2018-01-21 21:48:26
    Temat: Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tego co do mnie dociera, to wygaszenie atomowych wymyślili sobie dopiero
    > przy Fukushimie.

    Fukushima co najwyżej przyspieszyła moment wygaszania i dała dodatkową
    pożywkę sceptykom elektrowni atomowych pod celowość takiego posunięcia.
    Na długo przed Fukushimą, jakieś 15 lat temu, bądź jeszcze wcześniej,
    pewien znajomy Niemiec pokazywał i tłumaczył mi artykuł z jakiejś ich
    gazety, w której ktoś prorokował wygaszenie elektrowni atomowych oraz
    rezygnację z węgla i zwiększenie energii ze źródeł odnawialnych. Było,
    tam właśnie wspomniane, że elektrownie węglowe przerobią na gaz, a my
    pukaliśmy się w głowy, że kraj który ma węgiel ale nie ma gazu zamierza
    przerabiać elektrownie pod ten ostatni. Nie minęło kilka lat, powstał
    Nord Stream i wtedy przestało to być takie niedorzeczne.