  • Data: 2017-04-12 17:27:17
    Temat: Re: Kolektory słoneczne-dawno nie było
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-12 o 11:06, Maniek4 pisze:

    > Gdybys doczytal do konca.. Okazalo sie, ze to moze jednak slaba rura?
    > A co do wiedzy to nie przecze. Tez nie wiedzialem, ze takie cos mozna
    > robic sposobem domowym. O tym pisalem na samym poczatku i nalezalo
    > zakonczyc na tym dyskusje a nie zaczynac o problemach z lutowaniem i
    > palnikach acetylenowych.

    Chwila, chwila. Napisałeś, że z rurą miedzianą to każdy sobie poradzi i
    wykona instalację narzędziami, który prawie każdy ma w domu, a to nie
    jest do końca prawda. Sam z resztą potrzebowałeś pomocy znajomego z
    palnikiem, który Ci polutował tą instalację.
    Ja natomiast ci udowodniłem, że rury karbowane to nie jest gówno tak jak
    ty to twierdziłeś, tylko zabrakło ci wiedzy o tym systemie oraz
    odpowiednich elementów niezbędnych do tego systemu.

    W rzeczywistości zarówno rurę karbowaną jak i miedzianą można podłączyć
    z taką samą trudnością. Zarówno do jednej jak i drugiej są potrzebne
    odpowiednia wiedza i umiejętności, ale także odpowiednie narzędzia.
    Łączyć je można zarówno poprzez lutowanie jak i z użyciem odpowiednich
    złączek i to złączek, które potrzebują jak i nie potrzebują
    specjalistycznych narzędzi.
    Jak więc widać jednakowo do obydwu systemach musisz mieć wiedzę i/lub
    narzędzia.

> [...]
    > - w omawianym przykladzie nie istnieje cos takiego jak lutowanie. Nie
    > ma potrzeby lutowania ani jednego zlacza. Wszystko jest skrecane w
    > najbardziej dostepnych miejscach. To czego nie widac jest
    > nieprzerwanym kawalkiem rury. Z identycznym zalozeniem podchodzi sie
    > do rury karbowanej, tylko przy miedzianej przemyca sie jakies totalne
    > bzdury chu jasny wie po co. No chyba, ze po to, by zlapac na
    > nieumieniu, wszystko jedno czego. Tak to zreszta widze. Bo jaki jest
    > sens drazenia jakichs ekstremalnych przykladow, ktore do ciekawych

    Czy Ty naprawdę uważasz, że ja jestem taki tępy i nie znam żadnych
    systemów złączek do rur miedzianych? Jak widać "każdy sądzi według siebie".
    Jesteś w wielkim błędzie, bo znam ich znacznie więcej od Ciebie.
    Ba....!!! Znam. Używałem i używam.
    Standardowo taką miękką rurę się lutuje lub łączy złączkami
    kielichowymi. Systemy wtykane się nie nadają.
    Co prawda są jeszcze systemy z pierścionkami typu Conex, ale te średnio
    się nadają do takiej, miękkiej rury. Oczywiście stosuje się, ale rurę
    trzeba delikatnie rozkalibrować (potrzebny kalibrator) i osadzić tulejkę
    usztywniającą wewnątrz rury. W przeciwnym razie po pewnym czasie
    połączenie się rozszczelni.
    Stosowałeś u siebie te tulejki, czy podobnie jak z karbowankami system
    miałeś niekompletny?

    P.S. Conex-ów używam już od ponad 30 lat, bo takie się już używało od
    kilkudziesięciu lat w automatyce przemysłowej. Ponadto niektóre kotły
    gazowe np. ACV Kompakt posiadają wyprowadzenia zarówno wody CO, CWU jak
    i gazu pod takie złączki, a z tymi kotłami mam do czynienia od ponad 10 lat.

    Zarówno system rur karbowanych jak i rury miedzianej da się podłączyć
    bez lutowania jak i z lutowaniem.
    Montując bez lutowania potrzebna jest wiedza jakie złączki czy nyple
    należy użyć i trzeba wiedzieć jak zarobić rurę i jak je zmontować.
    Na dobrą sprawę do rury karbowanej też nie jest potrzebne żadne inne
    narzędzie poza dwoma płaskimi kluczami, czyli tyle samo co do Conex-ów.
    Z tą różnicą, że jak użyjesz Conex-ów z miękką rurą miedzianą bez
    dodatkowych tulei to po czasie się rozszczelni.
    Chcąc polutować to zarówno do rury miedzianej jak i rury karbowanej
    trzeba mieć odpowiedni palnik, lut, topniki, wiedzę i wprawę.