eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKoszt budowy malego sklepu - pytania laikaRe: Koszt budowy malego sklepu - pytania laika
  • Data: 2013-04-01 22:50:04
    Temat: Re: Koszt budowy malego sklepu - pytania laika
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:kjciu5$7r5$1@node2.news.atman.pl...

    > Ja wierzę że wykonawca ma duże rabaty problem że w praktyce albo nie
    > chce się nimi dzielić, albo co gorsza nie chce mu się z nich korzystać
    > bo tania hurtowania jest po drugiej stronie miasta więc kupuje
    > materiały po drodze w supermarkecie bo i tak klient płaci.
    >
    > Mam potwierdzenie z pierwszej ręki jak to wygląda z drugiej strony:
    > przychodzi fachowiec do hurtowni i mówi faktura jest na klienta więc
    > pisz pan tylko 30% zniżki i resztę jakoś rozliczymy :-)
    >
    > I później taki Kowalski się cieszy, że zlecił remont CO firmie która w
    > jego imieniu kupowała grzejniki z 30% zniżką, a ja sobie sam kupowałem
    > ze zniżką 45% :-)

    Wybacz, ale pier....
    Uważasz, że kupując samemu nie ponosisz kosztów?
    Może nie ponosisz takich jak właściciel firmy, ale także musisz jechać
    do tej hurtowni po towar i zapłacić za paliwo, a także stracić swój
    czas. Rzecz w tym, że Twój czas z reguły nie kosztuje, bo robisz to jako
    czynność po godzinach swojej pracy zarobkowej, dla siebie.
    Właściciel firmy niestety robi to w czasie swojej pracy zarobkowej.
    Ponosi większe koszty niż Ty, ponieważ traci dodatkowo czas, w którym
    normalnie powinien zarabiać. Jest to czas bezproduktywny, przynoszący
    straty, ponieważ czas zatrudnienia pracownika, który musi się udać do
    tej hurtowni kosztuje. Czy to będzie kierowca, czy też inny pracownik
    firmy czy też sam właściciel to za każdą sekundę poświęconą na dojazd do
    tej hurtowni trzeba odprowadzić do ZUS-u składki emerytalną, rentową,
    zdrowotną oraz wypłącić wynagrodzenie.
    Wybacz, ale nikt nie prowadzi firmy w celach charytatywnych.
    Nie rozumiem też niby dlaczego miałoby być w interesie wąłściciela firmy
    dzielenie się z klientem swoimi rabatami w hurtowniach. Rabaty to forma
    wynagrodzenia, rekompensująca poniesione nakłady dla włąściciela firmy.
    Dzielenie się z klientem jest tylko i wyłącznie dobrą wolą i gestem ze
    strony właściciela firmy, a nie żadnym obowiązkiem jak to sugerujesz.

    Co do zakupów w marketach to tu także się mylisz, ponieważ jest wiele
    produktów, na które w hurtowniach instalatorzy dostają ogromne rabaty
    np. 60-70%, a mimo to w markecie ten sam produkt można kupić jeszcze
    taniej niż z największym rabatem dla instalatora w hurtowni. Po co więc
    jechać do hurtowni jak można to samo kupić w markecie taniej? Kupując w
    hurtowni i tak nie ma się czym podzielić z klientem, a skoro market jest
    po drodze to szkoda czasu na załatwianie towaru z hurtowni i
    kombinowanie później, żeby klient zaakceptował cenę wyższą niż z
    marketu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1