  • Data: 2009-01-21 16:51:44
    Temat: Re: Koszt ogrzania domu na przełomie roku
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebcio <s...@n...com> napisał(a):

    > Witam !
    >
    > Drugi w karierze domu sezon grzewczy (pierwszy pełny), okres od
    > 15.12.2008 do 14.01.2009, okolice Trójmiasta (wyżyna, tzw. "wypizdowo" -
    > jak u mnie porządnie wieje to wiem, że w gdzie indziej wieje mniej),
    > skrajny dom 150m2 w zabudowie szeregowej. Zużycie gazu ziemnego za ten
    > miesiąc (ogrzewanie i c.w.u.) wyniosło 178m3, wewnętrzna temperatura
    > średnia w tym okresie 22 stopnia. Koszt na fakturze za ten okres to
    > 349,73 zł brutto.
    >
    > Dużo to, mało ? Oceńcie proszę, bo nie wiem czy mam się cieszyć czy płakać.
    Ty to wiesz jak popsuc humor... ;-)

    Natomiast nie podales chyba jednej waznej informacji - jakie miales
    temperatury zewnetrzne. Bo mnie sie kojarzy ze nad morzem troche cieplej jest
    niz na 'stalym ladzie'. Studiowalem pare lat w Gdansku i jakos zawsze bylo
    pare stopni wiecej niz w niedalekiej przeciez Bydgoszczy. Czasem w Bydg -20 a
    w Gdansku -5 (a w Siedlcach -30 :>). Za to w Gdansku kupa sniegu a w Bydg lyso...
    W Bydg (wygwizdowo na skraju miasta) przez 3 tygodnie bylo nonstop ponizej -10
    w dzien (w nocy odpowiednio zimniej). W tym tydzien blizej -20 w dzien (w nocy
    nawet -25). Jesli u Ciebie bylo tylko 5st wiecej w tym czasie to juz moze
    sporo robic.
    U mnie zuzycie przekroczylo 400m3 :-/ Ale inne parametry domu - stary klocek,
    niby ocieplony ale zimno wdziera sie roznymi miejscami (kratki w wiekszosci
    pomieszczen, zimna piwnica pod caloscia, spora (jak na klocek) powierzchnia
    okien. No i zwykly atmosteryczny kociol bez modulacji, wiec z zalozenia
    srednio oszczedny. W tym oczywiscie woda dla 5 osob - kilkadziesiat metrow
    gazu na sama wode schodzi latem, wiec zima tylko wiecej.
    Porownywalem z kilkoma osobami (domy wolno stojace) i zazwyczaj nowe domy z
    nowoczesnymi kotlami maja mniejsze zuzycie niz u mnie. Ale tez znam pare osob
    ktore maja stary zupelnie nieocieplony dom i odpowiednio stary kociol (ze
    swieczka) i tam wciaga sporo wiecej niz u mnie.
    I wcale sie nie dziwie ze wiekszosc moich sasiadow uzywa kotlow na smieci,
    nawet jesli ma rowniez gazowy.
    Moge jeszcze dodac ze mimo wszystko widac roznice w wysokosci rachunkow sprzed
    roku, przy podobnym zuzyciu gazu - zdrozalo calkiem wyraznie...

    pozdrawiam
    Bruno