    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Wed, 4 Mar 2009 14:41:17 +0100

    kris wrote:
    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale nie ma obowiazku aby zakupu materiałów dokonywał wykonawca.
    > Wykonawca ma mi podać UCZCIWĄ cene za robocizne, i ew. dodatkowo cenę
    > za materiały(i w tej cenie niech sobie uwzglednia co chce- KZ rabaty
    > i tp). Wtedy ja mogę zakceptować cenę za robociznę i cenę za
    > materiały albo akceptuję cene za robocizne a ceny za materiały nie bo
    > moge je sobie sam kupić najczęściej taniej. Skoro wykonawca podał
    > cene za robocizne to znaczy że ta cena go zadowala i za tyle chce
> [...]

    powiem ostro i twardu, chrzanisz. A zarzucanie komuś że wycena jest
    nieuczciwa to zwykłe chamstwo, zajeżdżające komuną. Ja wyceniam konkretny
    zakres prac i koniec i nie jest klienta interesem na czym ja zarabiam, albo
    mu sie podoba oferta albo nie zawsze może negocjować na taką okoliczność też
    muszę mieć trochę zapasu, muszę też mieć trochę zapasu na ubezpieczenie sie
    od klienta ZŁODZIEJA który bezie sie wykręcał od zapłaty bo mu sie pieniążki
    końcą, dlatego zresztą zawsze żądam zapłaty za dostarczony materiał w chwili
    gdy wjeżdża na budowę. Jeśli klient chce kupić tylko robociznę to niech to
    powie w chwili gdy prosi o wycenę.

    Chciałem przypomnieć, ze poza nieuczciwymi wykonawcami są też nieuczciwi
    klienci którzy kombinują z zapłata czasem pod pozorem że coś nie jest tak
    zrobione jak miało być.