  • Data: 2011-08-21 15:06:27
    Temat: Re: Krotność wymiany powietrza
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik nacocito napisał:
    > Wiec nie ma co tu nas straszyc tak jak i innymi zarazami.

    To tylko takie moje subiektywne odczucie...
    Z doświadczenia wiem, że jak gdzieś jednostajnie przepływa powietrze, to
    zawarty w nim kurz będzie się na ściankach osadzał, wprawdzie będzie go
    tym mniej, im lepiej będzie przefiltrowane, ale w stuprocentowe
    filtrowanie jakoś nie bardzo wierzę.

    Warunek jest
    > jeden. Instalacja musi byc zrobiona zgodnie ze sztuka a nie po
    > najmniejszej linii oporu czyli najtaniej jak mozna.

    A no właśnie... nie spotkałem się jeszcze z jawnym zaleceniem, że w
    instalacji należy zrobić w kluczowych miejscach rewizje dla umożliwienia
    czyszczenia.
    Jakoś milcząco zakłada się, że taka instalacja się nie będzie brudziła...

    > Osobiscie sadze, ze wieksze zagrozenie dla naszego zdrowia stanowia
    > odkurzacze centralne wraz z miesiacami nie usowanymi workami na smieci w
    > jednostakach centralnych a majacych bezposrednie polaczenie z
    > najczesciej kilkoma miejscami w naszych domach.

    Na pewno worek z odkurzacza jest siedliskiem bakterii i innego
    paskudztwa, ale jest on z reguły oddalony od gniazd o co najmniej kilka
    metrów, same gniazda są zamykane - przynajmniej w moim odkurzaczu - a
    jeżeli w rurach instalacji odkurzacza odbywa się ruch, to tylko w stronę
    worka, zatem nie ma prawa się stamtąd nic wydostawać.

    Nie wiem zatem skąd to zagrożenie :-)

    pozdr
    Robert G.