  • Data: 2012-09-26 12:57:42
    Temat: Re: Kupiłem se "żarówki" diodowe
    Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:k3su0u$2ih2$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Zmiana prądu płynącego przez rezystor jest proporcjonalna do przyłożonego
    > napięcia _w_całym_zakresie_napięcia_
    > Gdzie tu widzisz stabilizację. Ja widzę tylko ograniczenie maksymalnego
    > prądu do wartości wynikającej z rezystancji.
    > A kiedy takie coś ma miejsce? Gdy rezystancja odbiornika jest równa zero.
    > Przy każdej innej wartości rezystancji
    > odbiornika będzie płynął różny prąd. Im wyższa rezystancja, tym mniejszy
    > prąd.
    >
    > I teraz specjalnie dla was elektryki z bożej łaski
> [...]

    Tu stabilizacja pradu dotyczy raczej sytuacji gdy zmienia sie rezystancja
    odbiornika. No i przy zrodle napieciowym z dupnym rezystorem w szereg,
    zmiana malej rezystancji obciazenia o rownie mala wartosc nie spowoduje
    zauwazalnej zmiany pradu. Ale oczywiscie gownoprawda jest, ze rezystor jest
    stabilizatorem pradu. W pewnych wybranych sytuacjach, przy odpowiednio
    duzych wartosciach moze byc skladnikiem ukladu dajacego jakas tam niewielka
    stabilizacje. Ale podobnie jak kondensator nie jest komputerem tylko
    dlatego, ze jest ich pare na plycie glownej, tak i rezystor nie jest
    stabilizatorem pradu.