  • Data: 2012-09-26 14:40:16
    Temat: Re: Kupiłem se "żarówki" diodowe
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Irokez wrote:

    > Transformator z napięciem przemiennym 13V skutecznego.
    > Do tego mamy lampkę z prostownikiem pełnookresowym (graetza) z
    > kondensatorem za nim.
    > Kondensator będzie się ładował do napięcia ale międzyszczytowego.
    > No więc napięcie szytowe = 1,41 x napięcie skuteczne = 1,41 * 13 = 18,33V
    > Odejmijmy mu spadek z dwóch diod mostka, każda po 0,7V daje to nam
    > 16,93V !!

    Jak dotąd wszystko się zgadza. :-)

    > A opornik liczyliśmy dla 12V?

    A tu przestaje: tam NIE MA opornika, tylko stabilizator impulsowy. :-)))
    Warto jednak uściślić, czy mówimy o takich samych lampkach. Ja link
    do "swoich" podesłałem wcześniej. Jeśli w Twoich jest opornik, to
    będzie problem.

    > nawet proste źródło prądowe jest (tranzystor FET plus jeden opornik)?

    Jesli nie impulsowo, to zazwyczaj się LM317 w takim układzie pakuje.

    Pozdrawiam, Piotr