    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Lawa fundamentowa schodkowa - glebokosc schodkow
    Date: Thu, 28 May 2009 19:53:54 +0200

    Tornad pisze:
    [..]

    > Na Twoje pytanie trudno jednoznacznie i odpowiedzialnie odpowiedziec.

    Jasne, że sprawa nie jest prosta :-), bo zależy od warunków w terenie.

    Piszesz,
    > ze policzono Ci lawy. Policzono w oparciu o paramatry wytrzymalosciowe podloza
    > gruntowego. Byc moze np. ze na, a scislej ponizej tej glebokosci posadowienia
    > jest jednorodny grunt nosny a powyzej tej glebokosci moze byc np jakis namul,
    > nasyp czy inny slaby grunt o nieustalonych czy watpliwych wlasciwosciach.
    > Zatem aby na to odpowiedziec musialbym miec przekroj geotechniczny podloza
    > gruntowego.

    Zeskanowałem dokunentację - opinię geologiczną dla mojej działki, której
    wykonanie zleciłem na początku sporządzania dokumentacji. Tam jest dość
    szczegółowo opisane co i jak, ale... ja nie wszystko rozumiem :-).
    Wrzuciłem też stronę z projektu z rzutem fundamentów z rozrysowanymi
    schodkami i głębokościami.

    Jeśli nie wynikałoby to jasno z zamieszczonych grafik, to dodam tylko,
    że różnica w poziomie gruntu między najwyższym punktem - frontowy lewy
    róg domu, a najniższym - tylny prawy róg, wynosi 80 cm.

    Oto link do wspomnianych dokumentów:
    http://picasaweb.google.com/robercikus/Mapka#
    Może teraz da się coś wiecej powiedzieć...

    Oczywiście... decyzję i tak muszę podjąć sam i co by mi tu nie napisano
    i tak wiążące dla mnie jest to, co mam w projekcie. Chcę jednak mieć
    jakiś ogólny pogląd na to, czy projekt zrobiono po prostu z rozpędu i w
    efekcie uzyskano przeprojektowany obiekt i niektóre rozwiązania są grubo
    na wyrost, czy wszystko jest 'w sam raz' i każde odstępstwo może
    skończyć się... teraz oszczędnościami, a później poważnymi problemami i
    wydatkami...?

    Będę wdzięczny za sugestie.
    Pozdrawiam
    robercik-us