  • Data: 2010-02-01 11:29:58
    Temat: Re: Legalett
    Od: "Marek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a7040a48-eba0-4577-86e7-00b55027ee8e@a5g2000yqi
    .googlegroups.com...
    On Jan 31, 1:06 pm, "Marek" <b...@o...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Dom postawiłem na fundamencie grzewczym firmy Legalett. Przymierzam się do
    > budowy kominka, który - w założeniach - ma być wyposażony w wymiennik
    > ciepła
    > umożliwiający dogrzewanie fundanentu ciepłem z kominka. Stoję przed
    > dylematem, czy montować ten wymiennik, czy bezpowrotnie z tego
    > zrezygnować.
    > W związku z różnymi informacjami na temat efektów akustycznych tego
    > wymiennika chciałbym prosić szanownych Grupowiczów, którzy mają
> [...]

    laegalet bedziesz grzal pradem czy kotlem na paliwo stale/piec gazowy.
    Jesli pradem to zrob wymiennik na kominek lub bardziej na normalny
    kociol weglowy/gazowy

    Będę grzał prądem. Na gaz nie mam szans w tym miejscu, kotła węglowego ani
    żadnego na paliwo stałe nie przewidziałem ze względu na wybitnie
    niesystematyczne życie zawodowe, które prowadzę (żonę zaś nie chce narażać
    na przyjemności związane z wąglem itp.). W kominku zaś chętnie napalimy,m
    jak będzie chwila wieczorem. Dlatego to pytanie, czy warto wstawiać do
    kominka ten - podobno - hałasujący, o dyskusyjnej wydajności wymiennik. Jak
    uważasz? Znasz jakieś opinie na ten temat?
    Pozdrawiam
    Marek