  • Data: 2012-09-17 12:15:56
    Temat: Re: Malowanie i równanie ścian - kilka pytań
    Od: adam <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-16 22:19, pueblo pisze:
    > Witam
    >
    > Chciałem zrobić szybkie malowanie pokoi w starym bloku. Są tam tynki cem-
    > wap. pewnie malowane 3-4 razy przez 50 lat.
    > Chciałem przy tym wyrównać trochę ściany, a raczej wygładzić.
    > Stara warstwa farby nie pyli i za wyjątkiem jednego miejsca nic
    > specjalnie nie odpada. Oczywiście są różne pęknięcia i uszkodzenia
    > mechaniczne, które normalnie zaszpachluję.
    > Czym mogę wygładzić ściany bezpośrednio po starej farbie? Jeśli tak to
    > czym najlepiej? Tyle tych materiałów teraz, że można zgłupieć jak się nie
    > pracuje w budowlance.
> [...]
    Nie jestem specem od malowania, ale u mnie malarze używali właśnie
    akrylu, widocznie jest lepszy (albo im łatwiej robić)

    Co do gładzi, to 50 lat temu były tylko farby klejowe o słabej
    przyczepności do ściany, jeśli położysz na to gładź, to może to wszystko
    odejść razem z farbą. Chyba, że ktoś to już usunął i położona jest
    emulsja. Może uda Ci się gdzieś odsłonić poszczególne warstwy i ocenić
    co jest na ścianie.

    Adam