eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieManiek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął. › Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
  • Data: 2012-01-23 14:31:16
    Temat: Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >"Meter" jesiona płaciłem po 180zł

    U nas za tyle to już przywiozę dąb czy buk szczególnie teraz jak zimy nie ma
    to spuscili z ceny.
    Ale czy dąb, buk jest lepszy od jesiona to nie wiem. Ja pale sosna,
    świerkiem, modrzewiem. Mam też trochę brzozy która kosztowała mnie ok 100
    zł/m3 chyba wiosną zeszłego roku
    > Zauważ że paląc drewnem w kominku o takiej ciepłej porze przegrzewam
    > niepotrzebnie dom co skutkuje nadmiarem wsadzonej weń energii.
    A tu racja. Kolejna wada kominka. Ja zawsze twierdziłem że kominek to tylko
    dla rekreacji. Sam ma kominek otwarty wymurowany z klinkieru i szamotu, palę
    w nim okazyjnie.
    Chcąc ogrzewać dom drewnem jako główne ogrzewanie to tylko kocioł tzw
    śmieciuch moim zdaniem.
    A ęroku mamy taka że sam drewna spaliłem jakieś symboliczne ilości w
    porównaniu do dwóch ubiegłych sezonów. Jestem świadom niedogodności palenia
    drewnem ale na razie dla mnie ok. Gaz w granicy działki jest więc myślę ze
    jakby kiedyś coś to z 5 tys zainwestuje w kocioł i przyłącze i przejdę na
    gaz. dom dobrze ocieplony 12 cm styro 25 cm wełny w dachu więc dam rade.
    Może nie tak jak u Ciebie za ok 2 tys ale 4 tys tez nie byłoby tragedii jak
    za taka spora chałupę.

    -- Pozdrawiam

    Kris