eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieManiek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął. › Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
  • Data: 2012-01-24 20:26:13
    Temat: Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Ależ kominek mogę odliczyć od podatku. PKWiU jest odpowiednie. Więc także
    > oszdzędzam.

    Oczywiście, że można - własnie dlatego tak tanio to kupiłem. Ale jeśli kupisz
    bez usługi, to możesz odliczyć sam wkład. Rury, wełna, wentylatory, anemostaty
    itd. już chyba nie podlegają zwrotowi ;)

    > Kupiłeś drogi kominek a zaoszczędziłeś na najważniejszym materiale
    > izolacyjnym.
    > Ja Kominek obudowałem płytami silca.

    Marku, ja mam wełny 8cm wokół wkładu. W środku temperatura często przekracza
    100* (skala w sterowniku się kończy na 99) a obudowa jest zimna jak pozostałe
    ściany w domu. Rozważałem również płyty krzemianowo-wapienne, ale to
    kosztowałoby majątek...

    > A to akurat u mnie to jest zbędne. Ciepło rozchodzi się idealnie
    > grawitacyjnie.

    U mnie się nie rozejdzie. Poza tym, temperatura takiego powietrza jest bardzo
    wysoka. U mojej ciotki gorące powietrze z kominka zdeformowało szafkę łazienkową
    z PCV. Przy wymuszonym obiegu temperatura nie przekracza 40 stopni. Ponadto przy
    wymuszonym obiegu można anemostaty zamontować w suficie. Przy grawitacyjnym
    umieszcza się je blisko podłogi, a wówczas łatwo o oparzenie.

    --
    Bartek