eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieManiek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął. › Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
  • Data: 2012-01-24 09:51:17
    Temat: Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnjhr8ch.80k.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > Masz zwykły kominek, DGP, płaszcz wodny...?

    Zwykły, bez rozprowadzania ciepła.
    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view_zzycia/id,11161
    /Itemid,43/
    Ten wkład wypatrzyłem kiedyś na targach w Poznaniu i mi się spodobał z
    uwagi na satynową klamkę oraz gałki szybra i popielnika.
    Wykonany z żeliwa szarego 200. Kosztował mnie "aż" 1420zł w wersji z
    dolotem powietrza z zewnątrz oraz szybą pirolityczną.
    Sprawność 62% ale ją podniosłem przez zastosowanie radiatora na przewodzie
    dymowym. Kominkarze twierdzą że taki radiator podnosi sprawność całości o
    kilka-kilkanaście procent. W Sklepie w którym sprzedawane sę drogi kominki
    norweskie kupowałem uszczelniacz to zapytałem z ciekawości co sądzi
    sprzedawca o takich radiatorach w prostych kominkach. Facet powiedział że
    taki wkład po zastosowaniu radiatora będzie miał jakieś 72-75% i przyznał że
    to daje wynik jak jego drogich kominków po 5-7tys.
    Radiator kupiłem za 89zł i zastępuje fragmentem rury spalinowej. Gdybym go
    nie kupił, musiałbym kupić pro prostu rurę prostą za 50zł.
    Więc dopłata za radiator wyniosła mnie 39zł.

    Marek