  • Data: 2010-05-20 20:44:42
    Temat: Re: Miedziana rurka do gazu
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ht444g$1ma$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    >

    > Tyle, że na towar dobrej firmy kupiony w firmie instalatorskiej ma 10, 15
    > i więcej lat gwarancji, którą klient uzyska pod warunkiem montażu przez
    > autoryzowaną firmę instalatorską taką jak ta. (...) Widzisz ja już się
    > wyleczyłem z rzeźbiarstwa w gównie i stwierdziłem, że lepiej opłaca mi się
    > pracować i robić to co umiem robić dobrze, a roboty, na których się nie
    > znam zlecać tym, którzy się na tym znają i z tego żyją.

    Ludzie tego nie rozumieją. Widzą tylko i wyłącznie kwotę - nic poza tym
    Ja od jakiegoś czasu zacząłem robić inaczej. W przypadku klientów
    indywidualnych podaję cenę za całość, zawierającą materiał i robociznę przy
    czym nie rozdzielam tego. Po prostu mówię klientowi że to będzie kosztowało
    tyle i tyle za całość.
    Jeżeli klient jest bardzo ale to bardzo uperdliwy w tej kwestii mówię, że
    sama robocizna będzie np kosztować 100 lub 200 zł taniej niż całość którą
    podałem i nie daję żadnej gwarancji na wykonawstwo na obcych materiałach.
    Taką metodę stosują też mechanicy samochodowi i ta metoda całkiem nieźle
    działa.
    Tyle razy przejechałem się na dostarczaniu materiałów przez klienta że
    autentycznie wolę takiego zlecenia nie robić wcale niż się męczyć. To nie
    murarstwo gdzie klient ma dostarczyć piach, cement i cegly. Tu się trzeba
    nieco znać (vide post wątkotwórcy) Ja niestety nie mam czasu na edukację
    klienta i czekanie na powrót z niekończących się wyjazdów po materiał i
    niekończące się poszukiwania w marketach, niekończące się konsultacje
    telefoniczne i rozmowy o elementach o których klient nie ma zielonego
    pojęcia. Ja się lekarzowi, prawnikowi, piekarzowi czy wędliniarzowi w jego
    robotę nie wtrącam i tego samego oczekuję.
    Jeżeli klientowi nie odpowiada moja cena czy sposób wyceny - mamy wolny
    rynek i jestem pewien że taki klient zawsze znajdzie tańszego wykonawcę. W
    moim interesie jest stosowanie dobrych bądź bardzo dobrych materiałów tak
    abym nie miał konieczności wykonywania żadnych poprawek i nie był wzywany do
    reklamacji. Przykładowo jeżeli ktoś chce mieć trzy czy czteroletnią
    gwarancję na dajmy na to instalację wodną, to przykro mi ale np zawory do
    podejść do przyborów musi kupić ceramiczne za 35 zł a nie najtańsze kulowe
    za 8 zł, musi zapłacić za przepusty kanalizacji przez stropy i ściany itp
    podobne szczegóły zabezpieczające materiał. Te dodatkowe elementy oczywiście
    same się nie zrobią - trzeba je zainstalować, umocować itd co kosztuje
    dodatkowe nakłady robocizny.
    --
    Jackare