  • Data: 2011-11-10 06:57:47
    Temat: Re: Mikrowentylacja to zło ?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Nov 10, 7:40 am, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
    > Witam !
    >
    > Dom nowy i jak wiadomo wilgotność spora. Dom ogrzewany i cały czas we
    > wszystkich pokojach były poroszczelniane okna ...
    >
    > Jednakże znaleziona instrukcja (od innego producenta) lekko mnie
    > zdziwiła ...
    >
    > http://www.komalux.com.pl/instrukcja.pdf
    >
    > Pisze on aby nie używać mikrorozszczelniania okien bo ochładza to
    > ścianę i wprowadza wilgoć która prowadzi powstania w pomieszczeniu
    > pleśni i grzyba ...
    >
    > Nie ukrywam że po przeczytaniu "instrukcji" lekko się zdziwiłem bo
    > raczej słyszało się co innego ...

> [...]

    Ja tam wole miec szczelne okna i nieszczelne drzwi i wywietrzniki na
    scianach.
    Ale wyjasnienie jest po prostu takie ze trzeba wszystkiego uzywac z
    glowa a kazdy dom to nie wytwór przemysłowy pracujacy dokladnie tak
    samo.
    W jednych pomieszczeniach warto wentylowac, w innych warto wietrzyc od
    czasu do czasu a inne wentyluja sie przy okazji wymiany powietrza w
    pomieszczeniu obok.

    We wnece okiennej czasem zalega sie grzyb nawet po dostawieniu
    szerokiej doniczki w niefortunnym miejscu (i nie chodzi o wylewana
    wode a o ograniczenie przewiewu).

    Ja bym nie mikrowentylowal. Od zawsze sie tłukło: "wietrzyć mocno ale
    krótko".