  • Data: 2011-11-11 22:59:19
    Temat: Re: Mikrowentylacja to zło ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zreszta zim=B1 powietrze jest sporo suchsze niz w lato. Co roku ogladam
    > to na moich meblach zrobionych z drewna.

    Nie wiem ile w tej instrukcji co daje pewien producent jest prawdy zapewne
    dużo , ale niestety zauważyłem że mocno wietrząc dom (2x dziennie) tak długo
    aż zniknie za zewnętrznej stronie okna para , mocno się wychładza pomieszczenia.
    Oczywiście wilgotność spada rewelacyjnie z np. 60-70% do nawet 40-50% ale
    niestety bardzo szybko rośnie ...
    Temperatura w pomieszczeniach niestety rośnie wolniej , bo spadek temperatury
    o 2-4 stopnie jednak dłużej się nadrabia ...

    Niestety po zamknięciu szczelnie okien w naszej sypialni pojawił się już po 2
    podejrzany zapach ...
    W salonie problem nie występuje bo salon i kuchnia mają kratki wentylacyjnie i
    tam mimo zamkniętych okien działa wentylacja grawitacyjna poprawnie
    (sprawdzałem) , zapewne dzięki podcietym drzwiom i wlotowi powietrza w
    kotłowni a z kotłowni drzwi prowadzą do kuchni ...

    Dziś porozszczelniałem na max okna (po jednym skrzydle w sypialniach). No cóż
    , dom nowy i wilgotny i musi się oszuszyć. Wolę więcej zapłacić za ogrzewanie
    i pozbyć się wilgoci niż walczyć z grzybem i wilgocią ...

    Widać że nawiewniki lu rozszczelnianie okien (mikrowentylacja) są potrzebne
    aby działała wentylacja grawitacyjna i dla zdrowia domowników ...