  • Data: 2011-06-06 18:54:43
    Temat: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:5813a111-4d1f-4c4a-9ff3-

    >Cosik dziwnie malo ci pokazuje.
    >Probowales przelicyzc te energie z drugiej strony? Czyli jak ci sie
    >nagrzewa zbiornik?
    >Bo sterownik moze miec jakies krzywe przeliczniki i dlatego pokazuje
    >bezedury...

    Liczylem to na rozne sposoby wielokrotnie. Nawet ten przyklad 5,6kWh,
    zakladajac trzy godziny pracy dzielac na 5,8m^2 kolektora daje srednia moc
    trzysta pare wat. To jest tak, ze w warunkach idealnych blizej poludnia i z
    zimna woda w zasobniku moc bedzie duza, ale im blizej zachodu kat padania
    robi sie bardzo niekorzystny a i slonce dalej, wiec moc bedzie sobie ciagle
    spadac. Po to to pisze, zeby ludzie robiac wlasne instalacje nie przyjmowali
    do zalozen danych o uzyskach z ogolnie dostepnych zrodel mowiacych o
    1000W/m^2. Owszem jest to mozliwe, ale nie srednio przez caly dzien. Srednio
    dla mojej instalacji mozemy przyjac nawet te 18kWh na dzien, przy dobrej
    automatyce nawet 11 godzin pracy tak jak dzis. Przeliczajac to na waty z
    1m^2 uzyskamy nie wiele ponad 282 W, ale najwyzsza moc to okolice poludnia,
    a ostatniej godziny pracy mocy jest nie wiele.
    Moge zrobic zdjecie statystyki np. dzisiejszego dnia, gdzie na wykresie
    slupkowym widac jak to wyglada gdyby byl ktos zainteresowany, tylko nie wiem
    gdzie to wstawic.

    Pozdro.. TK