  • Data: 2010-10-17 14:26:39
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: "Tomek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i9esdk$b23$1@node1.news.atman.pl...

    > Język Kikiego jest nieco barwny, argumenty nieco przesadzone jednak trudno
    > odmówić racji: nieocieplone szczyty są przechlapane.

    BZDURA.
    Przy ociepleniu stropu, bez ocieplania połaci dachowych cała
    ściana szczytowa będzie zimna. Nie miesajmy inweatorowi w gówie
    bo ma dość swoich problemów, a to ocieplenie czoął szczytów
    przy betonie komórkowym to są straty pomijalne.
    Kuzyn ma lane (w technologii thermomur) szczyty i też nie sa
    ocieplone od czoła. Nic się nie dzieje. .
    U mnie też sa nieocieplone.U sąsiadów jest podobnie Ba, mam kosze,
    gdzie schodzą się krokwie i w pewnych miejscach
    nie szło nawet wepchać wełny między nie. Poszło w zasadzie "tylko"
    10 cm wełny w poprzek krokwi. Ale drewno ma w poprzek słoi
    dobry opór cieplny więc też się nic nie dzieje.
    Jeszcze niedługo a tacy jak "Kiki" każą cieplać wystajace fragmety
    krokwi nad okapami, czy fragmenty murłat a może nawet i rynajzy
    pod pasem podrynnowym.
    Jest to ogólny trend psychozy zwanej styropomanią.
    I czego odmianą są pieruńsko drogie okna U=0,5, kominki
    z płaszczem wodnym itd. Aż dziw bierze, że ucichły
    GWC. 7 lat temu każdy teoretyk doradzał je każdemu.
    To samo było z rekuperatorami. Szcześliwie wykonali nieliczni.
    Są koło mnie domy z cegły (palonej) ocieplone 5 a
    nawet 3 cm styropianu (to drugie to
    moim zdaniem przesada). Ale obaj własciciele zadwoleni.
    "Czujnego" docieplenia wymagają sylikaty, a zwłaszcza cegła
    cementówka majace relatywnie mały opór cieplny.
    Jednak ponad 3/4 inwestycji to beton komórkowy
    i ceramika poryzowana, które są materiałami o dobrym (koszystnym)
    oporze cieplnym.
    Więc spokojnie Kaszpir, Błędów zasadniczych nie ma, strop
    nieodsadzony (dobrze był oszalowany), oby tak dalej.
    Tomek.