  • Data: 2010-10-17 16:24:00
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Paź, 16:26, "Tomek" <s...@o...pl> wrote:
    [...]
    > Jest to ogólny trend psychozy zwanej styropomanią.
    > I czego odmianą są pieruńsko drogie okna U=0,5,  kominki
    > z płaszczem wodnym itd. Aż dziw bierze, że ucichły
    > GWC. 7 lat temu każdy teoretyk doradzał je każdemu.
    > To samo było z rekuperatorami. Szcześliwie wykonali nieliczni.
    > Są koło mnie domy z cegły (palonej) ocieplone 5 a
    > nawet 3 cm styropianu (to drugie to
    > moim zdaniem przesada). Ale obaj własciciele zadwoleni.

    Haha, a czemu nie zadowoleni. Tylko ile im opalu schodzi ? Moja ciotka
    ma dom z "hasiokow", nieocieplony. Budowany w latach 90'tych. Cieplo
    ma jak cholera! W zimie trzeba sie do rekawka rozbierac bo mozna sie
    ugotowac. I to wedlug Ciebie jest jakis argument? :) Ona zuzywa 12 ton
    wegla na sezon. Moj sasiad z ocieplonym domkiem (ale ze zwykla
    wentylacja etc) zuzywa 3t na sezon. Ktory bedzie bardziej
    zadowolony? ;)

    To samo z rekuperatorami? Czlowieku, wentylacja w wiekszosci nowych
    domow jest zwykle bardziej skopana niz te szczyty, bo nikt nie zaklada
    nawiewnikow w oknach, a wspolczesne domy sa b. szczelne. To moze
    rodzic wiecej problemow zdrowotnych niz sie niektorym wydaje..
    Rekuperacja, czy nawet sama wentylacja mechaniczna bedzie montowana
    coraz czesciej, to juz staje sie standardem. Jezeli dla Ciebie
    "szczesliwie wykonali nieliczni" to nie wiem, gdzie Ty mieszkasz, bo u
    mnie sporo budujacych znajomych robi wlasnie wentylacje z
    rekuperatorem.

    Podczas "bicia sie" o kazdy kWh takie rzeczy jak rekuperator, GWC,
    okna o dobrym wspolczynniku przenikania ciepla i dobre ocieplenie to
    podstawa. Ale sa ludzie przyzwyczajeni do tego, ze w kotlowni stoi
    piec 40kW, a przed domem halda 10t taniego wegla i im zwisaja
    wszystkie te instalacje, bo po co, skoro w oknach szpary ze palce
    idzie wsadzic i kilka razy dziennie sie otwiera okna zeby dom
    przewietrzyc :-) Mozna i tak :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.