  • Date: Mon, 31 May 2010 13:32:44 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mokry grunt - osiadanie budnynków

    Marek Butrym pisze:

    > Co konkretnie kryje się pod terminem "budowanie na palach"?

    Pierwsza odpowiedź z google:
    http://www.muratorplus.pl/technika/konstrukcje/funda
    menty-na-palach-cz-ii-prefabrykowane-pale-wbijane_62
    366.html

    > Piwnicy nie zamierzam mieć.

    A basen na parterze?

    > Woda raczej do mnie nie dojdzie - jestem jednak dość daleko od rzeki.

    Taaaaaaaaaaaaak. Do Kozanowa też raczej miała nie dojść.

    > Kłopot jest bardziej z tym, że od czasu do czasu od dołu podnoszą się wody
    > gruntowe (niekoniecznie związane z powodzią).
    > Boję się, że ziemia pod budynkiem "rozjedzie się" na skutek podnoszenia się
    > tych wód grunotwych.
    > Nie wiem na ile to są moje urojenia, na ile jest to realne.

    Realne.

    > Czy podtopienia we Wrocławiu, Sandomierzu spowodowały naruszenie konstrukcji
    > budynków czy tylko straty w wyposażeniu?

    Tak.

    > Wydaje mi się, że rzeka na powierzchni powinna spowodować gorsze szkody dla
    > konstrukcji budynku niż wahania wód gruntowych.

    Fundamentowi jest wszystko jedno, czy grunt rozlazł się przez wodę
    przesiąkająca od dołu czy od góry.